Herkent iemand dit?Dwang/depressie/suicidale gedachten

Bespreek hier de psychische klachten die jij en/of je omgeving hebben ondervonden
Plaats reactie
sanneD
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-05-2009 12:40

Herkent iemand dit?Dwang/depressie/suicidale gedachten

Bericht door sanneD » 15-05-2009 12:50

Hoi allemaal,

ik ben een vrouw van 23 die in 't verleden al wel bekend was met dwanggedachten(een heel fijn karaktertrekje is namelijk controle willen hebben over zoveel mogelijk dingen)
Ik heb anderhalve maand geleden de mirena-spiraal laten plaatsen ivm. heftige menstruaties(en werkelijk elke pil geprobeerd hebben)...
Nadat ik de Mirena heb gekregen(plaatsing was ontzettend pijnlijk,reageerde met flauwvallen,braken enz) begon ik weer(na een lange tijd!!)met dwangmatige gedachten...Iets wat ik echt niet meer gewend was.
Inmiddels is het zover gekomen dat ik heel veel aan het doemdenken ben,me eenzaam voel(onbegrepen),depressief('s morgens het ergst..als ik wakker word kan ik al huilen omdat de dag nog moet beginnen), en het ergste; Ik heb regelmatig suïcidale gedachten..(heb ik nog nooit zo meegemaakt!!!)
Problemen die ik om me heen zie, zeggen me niks, alles valt in het niet bij hoe ik de wereld zie en hoe ik me voel...!Ik loop wel rond,doe m'n ding,maar het voelt heel onwerkelijk...
Daarbij ben ik dus 16 uur per dag(slaap wel goed gelukkig)aan het piekeren..Ik vlieg van stemming naar stemming(gejaagd,huilen,even vrolijk,somber en weer terug..Het gekke is dat ik me soms lamlendig voel/depressief, maar ik kan me ook gigantisch gejaagd voelen en de hele dag wel rond willen stuiteren)..Probeer mezelf op te peppen en ''mezelf aan te pakken''maar het helpt echt helemaal niks!
Uiteindelijk heeft dit als gevolg dat ik soms suicidale gedachten heb...Behoefte aan rust!(en het voelt zo uitzichtloos)..Als ik dan denk aan de mensen om me heen,familie/vrienden enz doet me dat bijna niets!Heel eng..!!
Kent iemand een reactie als deze na het plaatsen van de mirena???
Ik ga maandag naar de huisarts toe & heb de poli gynaecologie gebeld om te vragen of ze dit kennen...
Hun zeggen dat het soms wel 3 maanden de tijd nodig heeft..zit nu op 1,5 maand, maar ik ga dit niet volhouden zo...
Ben benieuwd of mensen dit herkennen...

Groetjes,
sanne

D
Ervaren Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 26-04-2009 20:38

Bericht door D » 18-05-2009 07:20

jee wat een heftige klachten :( Ik hoop dat je snel een afspraak kan krijgen meid (voor alleen een gesprek of evt het verwijderen)
Groetjes Dorien

Lotte
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-05-2009 00:08

Bericht door Lotte » 23-05-2009 13:35

Beste Sanne,

Laat je niets wijsmaken. Bij veel vrouwen komen de klachten pas later dus drie maanden wachten lijkt me zinloos als het verband voor jou duidelijk is. Ik weet natuurlijk niet waarom je de Mirena hebt maar met zulke heftige klachten kan het het nooit waard zijn.
Als je al een verleden hebt met dit soort klachten zou ik zeker niet aarzelen. Het verwijderen is een fluitje van een cent (meestal).

Zorg dat er iemand op je past tot maandag en neem iemand mee naar je afspraak. Wees duidelijk over de start van je klachten en zwak de ernst niet af!

Sterkte!

Daphje
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-10-2009 16:33

Bericht door Daphje » 17-10-2009 16:44

Hoi Sanne,

Ik las jou bericht en vroeg me af hoe het nu met je gaat want ik herken dit heel goed ik heb sinds augustus de mirena laten weg halen maar pas na 3 jaar ben ik er achter gekomen dat dit oorzaak zou kunnen zijn. Aangezien er tegen mij verteld werd dat dat niet de mirena kon zijn. terwijl ik ook nooit tegen de pil kon!! :?

Groetjes Daphne

melicious89
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-10-2009 19:24

hey meid

Bericht door melicious89 » 18-10-2009 19:46

Ik herken jou probleem precies wat ik had , je bent echt niet depressief , je hebt gewoon wat extra ondersteuning nodig , sinds dat ik de yasminpil doorslik bij me mirena spiraal heb ik nergens geen last meer van!

Plaats reactie