Wat de advocaat zei...

Links naar websites/fora met meer informatie over de Mirena
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Wat de advocaat zei...

Bericht door Claudia » 12-01-2008 09:19

Op deze site probeert een vrouw na te gaan of het zin heeft om een rechtszaak aan te spannen tegen Bayer. Het antwoord van de advokaat is hetzelfde als wat vele vrouwen bij hun arts krijgen te horen.... het kan de mirena niet zijn, het zit in uw hoofd :evil:
De vrouw heeft een reactie geschreven, klik op de webpagina op follow up. Zelf heb ik ook een reactie geschreven, maar die moet blijkbaar eerst nog door de redactie gescreend worden....

Medical Malpractice
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 12-01-2008 10:11

Deze advocaat heeft volgens mij niet door dat het niet om een gewoon spiraaltje gaat, maar om een hormoonspiraaltje...

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 12-01-2008 10:18

mo schreef:Deze advocaat heeft volgens mij niet door dat het niet om een gewoon spiraaltje gaat, maar om een hormoonspiraaltje...
Volgens mij heb je daar helemaal gelijk in :wink: Dan is het niet een erg grondige advocaat :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 12-01-2008 20:14

Hallo Dames,

In Nederland zijn advocaten niet happig om een zaak aan te spannen tegen een pharmaceut.
Ik ben ook gefrusteerd over de Mirena die Bayer produceert omdat het bij mij heel verkeerd heeft uitgepakt.
Maar eerlijk is eerlijk, Bayer ontkent niet dat de klachten die wij rapporteren door het Mirena kunnen komen.

De artsen ontkennen.......en zeggen zelfs dat Bayer alles als bijwerking registreert om 'aan'klachten te voorkomen (m.a.w. trekken geregistreerde bijwerkingen in twijfel)
Want zo weinig hormoon kan immers geen schade aanrichten.....(wij weten, helaas, beter).

Als we maandag nu eens Schering-Bayer bellen om onze klachten te melden, bij een arts binnen het bedrijf, niet bij de telefoniste.
Ik ben benieuwd hoe ze reageren. Het stond al op mijn actielijst om te doen.

Als we kunnen bereiken dat artsen beter voorlichten en bij klachten de link gaan leggen; dan hebben we heel wat bereikt, lijkt mij.
De rol die Bayer daarbij kan spelen is die van de voorlicher richting de artsen (bijscholing)......

Groetjes,

Manny

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 13-01-2008 20:50

Manny, ik vind dat een heel goed idee. Ik ben wel heel benieuwd wat zo'n arts dan gaat zeggen. Aan de ene kant is het natuurlijk wel hun 'handel', en stuurt Bayer (Schering) artsenbezoekers op pad om de Mirena te promoten bij de artsen. Maar inderdaad, Bayer ontkent de bijwerkingen niet, het zijn juist veel artsen die dat doen.
Zie jij dat zitten om zelf te bellen? Of heb je liever dat ik dat dan doe? Zeg het maar :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie