Pil en depressie-Aphrodite Women's Health

Links naar websites/fora met meer informatie over de Mirena
Plaats reactie
Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Pil en depressie-Aphrodite Women's Health

Bericht door Claudia » 23-01-2008 21:25

Het verband tussen depressie en de pil is inmiddels door middel van wetenschappelijk onderzoek aangetoond. Waarom worden veel vrouwen dan nog niet serieus genomen door hun artsen? Vooral het soort hormoon dat ook in de Mirena zit zorgt voor een afname van de hoeveelheid serotonine in de hersenen. Een te laag serotoninegehalte is een van de oorzaken van depressie!
Pil en depressie
Dank, Mo :wink:

N.B. de vertaling van dit stuk vind je hier: Vertaling Pil en depressie
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 24-01-2008 20:06

Serotonine helpt tegen winterblues
14 februari 2006 in Depressie voorkomen door Frank Ruiters

Voor veel van ons herkenbaar: het sombere gevoel en de futloosheid die de donkere dagen in herfst en winter met zich meebrengen. Die gevoelens blijken gemakkelijk te kunnen worden verlicht met uitgebalanceerde voeding. Vooral serotonine, hèt hormoon voor een opgewekte stemming, is aan te raden. Je vindt het in bananen.

Het spoorelement zink, dat met name gevonden wordt in vis en havervlokken, helpt ook mee om de stemming te verbeteren. Zink en andere spoorelementen, zoals kalium, magnesium en ijzer, krijg je ook binnen door pompoen- en zonnebloemzaadjes te eten.

Noedels en pasta’s bevatten koolhydraten die de bloedsuikerspiegel laten stijgen, wat tegelijkertijd een prettig gevoel geeft. Een echte tonic tijdens de herfst en wintermaanden is een bak yoghurt met gehakte walnoten en twee theelepels honing. In deze tijd van het jaar moet je het vlees laten staan, omdat het de aanmaak van serotonine vermindert.

(Bron: Bankhofer)
Aanbieding
Links

Psychologie.pagina.nl

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 24-01-2008 23:43

Dank je Manny :D (Wonderlijk hoe sommige dingen werken: laat ik nou al enkele weken zonnebloempittenpasta (natuurwinkel) op mijn boterhammetjes smeren terwijl ik dat daarvoor nooit at, zonder te weten dat ik dit juist op dit moment zo nodig heb :shock: Het leek mij gewoon lekker :wink: )
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 08-04-2008 18:26

Onder deze link de tekst van een interview met o.a. Prof. Kulkarni over de link tussen pilgebruik en depressie:

ABC net Australië, interview professor Kulkarni
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

nehal
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-08-2013 07:43

Bericht door nehal » 24-08-2013 07:51

Ook wordt er benadrukt dat veel vrouwen vinden dat ze niet voldoende geïnformeerd zijn voordat ze de Mirena kregen, en ook niet voldoende serieus worden genomen door hun gynaecoloog wanneer ze klachten melden.
testking 70-680 testking 70-680
actualtests rhce certification braindumps actualtests rhce certification braindumps

Plaats reactie