Neurologische uitval

Vertel hier je verhaal.
els
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-05-2012 09:39

Neurologische uitval

Bericht door els » 13-05-2012 09:49

Hallo,

Door het lezen van al deze verhalen is er mij veel duidelijk geworden.
Mijn eerste mirena spiraal verliep zonder problemen. Een half jaar geleden werd het vervangen en toen begon de miserie.
Eerst gewoon een raar gevoel in mijn hoofd.
Een maand geleden kreeg ik echter symptomen van een hartaanval en neurologische uitval aan de linker kant van mijn lichaam.
Daarna slikstoornissen, extreem rode voeten, constant een dronken gevoel in mijn hoofd, dubbel zien, spraakproblemen, hete ruggegraad met electrische impulsen naar mijn hoofd en over mijn hele lichaam huiduitslag.
Eerst was er het vermoeden van MS maar MRI hoofd, ECG en bloedonderzoek waren allemaal normaal.
Van de huisarts kreeg ik medrol en dat bracht eventjes verlichting maar bij het afbouwen kwamen alle symptomen dubbel en dik terug.
De neuroloog wimpelde me af met de diagnose stress en hyperventilatie, maar daar geloof ik niets van. Ik ben niet depressief en tussen de aanvallen door heb ik genoeg energie en levenslust.
Morgen gaat mijn spiraal eruit.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 13-05-2012 16:36

Hallo Els,

Ik heb vooral op curezone gelezen over vrouwen met de Mirena met dergelijke problemen (zie bijvoorbeeld http//curezone.com/forums/am.asp?i=1738616), waarbij er ook niets uit MS-onderzoeken kwam. Het kan even duren voordat je hormonen weer een beetje in balans zijn, maar hopelijk merk je snel verbetering. Hou je ons op de hoogte hoe het met je gaat na verwijdering? Sterkte!

Groetjes,
Mo

els
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-05-2012 09:39

Bericht door els » 14-05-2012 22:48

Oef, dat onding is eruit.
Mijn huisarts was heel begrijpend en is heel benieuwd wat het resultaat zal zijn.
Hij hoopt er op dat dit het begin van genezing zal zijn.
Fijn dat je dokter achter je staat.
Ik laat nog weten hoe het verder met me gaat.
Heel veel dank om dit forum op te bouwen, daardoor is er mij veel duidelijk geworden!!!

Groetjes, Els

els
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-05-2012 09:39

Bericht door els » 16-06-2012 21:43

Hallo,

Een maand later en het gaat met ups en downs.
Sommige dagen voel ik me in topvorm en plots kan dat omslaan en krijg ik terug al die rare klachten.
Sinds twee dagen gaat het zelfs echt terug de slechte kant uit.
Extreem veel pijn in mijn linkerbeen, dat vreemde dronken gevoel in mijn hoofd, het gevoel dat ik op watten loop.
Mijn huisarts blijft MS in zij gedachten houden.
Ik hoop elke dag dat het spiraal de grote boosdoener is en dat mijn hormonen nog tilt slaan.
Kan het zijn dat op een bepaald moment in je cyclus, je meer last hebt? Want nu doet mijn onderrug heel vervelend.
Ik vind dit gevoel niet fijn omdat ik maar op halve kracht functioneer.

Groetjes,
Els

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 17-06-2012 15:55

Mijn klachten zijn tijdens mijn eisprong en tijdens mijn menstruatie erger. Deze keer viel het gelukkig mee. Ik ben inmiddels 3,5 maand Mirena vrij en het gaat echt de goede kant op. Ik hoop dat het bij jou ook een stuk beter zal gaan over een paar maanden.

els
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-05-2012 09:39

Bericht door els » 05-07-2012 08:16

Hey,

Mijn eerste menstruatie na het verwijderen gaat samen met een emotionele crach.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik doe niet anders dan huilen, voel me leeg en vreselijk down.
Ik hoop dat dit snel overgaat want dit is helemaal niet leuk.

Els

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 05-07-2012 09:56

Ahj, dat is vervelend Els.
Had je dat voordat je de mirena had, en dus nog geen toegevoegde hormonen, ook ooit?
Hoe lang heb jij de mirena gehad?

Heel veel sterkte ermee!

Groetjes Sunny

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 05-07-2012 23:11

Hoi Els,

Dit gevoel gaat echt over zodra je menstruatie weer is gestopt, of in ieder geval één of twee dagen daarna. En als je dat eenmaal hebt gemerkt, kun je het ook beter accepteren als je weer even een terugslag hebt. Kun je het misschien even wat rustiger aan doen? Wat meer tijd nemen voor jezelf of jezelf een klein beetje laten vertroetelen? Hou vol! Dit gevoel gaat voorbij.

els
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-05-2012 09:39

Bericht door els » 08-07-2012 10:45

Hey,

Ik hoop echt dat dit snel overgaat.
Jammer genoeg heb ik een heel drukke job met veel verantwoordelijkheid en kan ik nu geen gas terugnemen.
Maar ik heb het gevoel dat ik blijf vallen en dat voelt verschrikkelijk.
Nog twee weken en ik heb vakantie. Dan kan ik hopelijk terug wat opladen.
Bedankt voor jullie steun.
Els

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 08-07-2012 21:08

Voor wat het waard is, die rotperiodes komen net zo snel als ze gaan. Je zult merken dat je je ineens weer beter voelt. Voel je op andere fronten verbetering? Het kan helpen om een hele goede mulivitamine te slikken, veel water te drinken en er zijn ook andere middelen om je hormonen in balans te krijgen. Je zult zien dat je vanzelf verbetering gaat voelen. Hoe gaat het vandaag? Gaat het al beter?

Plaats reactie