Mijn vreselijke jaren voor de mirena spiraal

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Michella
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-06-2012 19:38

Mijn vreselijke jaren voor de mirena spiraal

Bericht door Michella » 05-06-2012 20:01

Hallo,

Mijn naam is Michelle en ben nu 26 jaar.
Ik heb in Februari 2011 mijn eerste mirena spiraal gekregen. :D
Al sinds ik voor het eerst ongesteld werd op mijn 12e heb ik vreselijke onuithoudbare pijnen tijdens mijn
menstruatie gehad elke maand, waarnaast ook nog eens tijdens de ovulatie. Bij elkaar opgeteld mocht ik blij zijn
als ik 10 dagen van de maand pijnvrij was!!! :roll:
Mijn huisarts gaf me de ene pil na de andere omdat het maar niet werkte tegen mijn pijnklachten. Uiteindelijk (na10jr.) heeft hij
mij toen maar in 2008 naar de gyneacoloog gestuurd ... waar ik opnieuw een andere pil kreeg (de zwaarste die er was) :?
Mijn voornaamste probleem met al die pillen was dat ik gigantisch ervan aankwam van al die hormonale rotzooi (uiteindelijk zo'n 20 kilo).
En zowel mijn huisarts als die gyneacoloog maar zeggen ... "nee, .. je komt niet aan in gewicht van de pil hoor" ... yeah :| ... right! :|

Dus tussendoor in 2009/2010 zelf gestopt met de pil, want was compleet ongelukkig door mijn gewicht en voor de pijn hielp het nou ook
weer niet echt. Dus nam de pijn maar voor lief, want niet goed in mijn vel zat ik toch ook weer niet. Dus doorgegaan tot ik ook op een gegeven
moment letterlijk knock-out ging van de pijn, dat mensen uit mijn omgeving zeidden dat ik toch echt weer een (andere) gyn. moest opzoeken.
Maar in die tussentijd is wel 10/15 kilo uit zichzelf af gegaan ... goh, .. huisarts en gyn, waar zou dat dus aan hebben gelegen?! :roll:

Dussss ... uiteindelijk na veel rondkijken voor mezelf ook wat ik wilde zag ik een gyn. bij een programma op tv in een ziekenhuis in delft en die
kwam zo goed (en rekening houdend met haar patiënten) over, dat ik begin 2011 bij haar een afspraak had gemaakt.
Godzijdank bestaan er nog mee levende gynaecologen die daadwerkelijk naar je luisteren en begrip tonen!!! :)
Zij schrok wel enorm van mijn verhaal en snapte mijn huisarts en die andere gyn. niet.

En dus sinds de plaatsing van de mirena spiraal vorig jaar, geen helse pijnen meer gehad ... vraag mij nu ook echt af hoe ik dat al die jaren heb kunnen
volhouden. Plaatsing van die spiraal was trouwens wel nog een hel ... voor mij dan. Zeker 3 weken erna niet kunnen lopen, staan en zitten van de pijn.
Mijn gyn. was tijdens de controle ook boos op mij waarom ik niet aan de bel had getrokken na 4/5 dagen, maar ja .. was al zoveel gewend, dat ik eigenlijk
geen besef had dat dat niet normaal was. :oops:

Plaats reactie