Plotselinge bloeding, mirena laat 'los' na 2 jaar

Vertel hier je verhaal.
Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 01-07-2012 14:44

De Mirena is ooit 'bedacht' en ook gepromoot als het ideale voorbehoedsmiddel. De effecten op lange termijn zijn bij veel medicijnen echter nog niet bekend, als ze geïntroduceerd worden. Nu beginnen artsen steeds meer door te krijgen dat het toch wel iets complexer is dan 'allleen een hele kleine hoeveelheid die lokaal wordt afgegeven'. Ik vraag me af of in mijn geval ook meespeelde dat ik vrij klein ben. Het lijkt me dat als je klein bent, je ook eerder last hebt van bijwerkingen. Hoe gaat het nu met jou? Vloei je nog?

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 03-07-2012 12:14

Ja, dat vraag ik me ook af, want de hoeveelheid hormonen die de mirena afgeeft is bij iedere vrouw evenveel.
Het zou zomaar kunnen dat de bijwerkingen bij iemand van 50 kilo daardoor misschien erger zijn dan bij iemand van 100 kg bv.


Ik heb al enekele dagen niet meer gevloied gelukkig.
Vorige week heb ik wel nog enkele dagen buikpijn en hoofdpijn gehad, maar sinds zaterdagavond heb ik geen ibu meer hoeven nemen :D

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 04-07-2012 11:56

Fijn om te horen dat het beter gaat. Ik heb maandag en dinsdag weer een terugslag gehad, in combinatie met allerlei factoren zoals een nieuwe baan. Gelukkig gaat het inmiddels weer beter. Wel heel irritant, die kleine terugvallen. Hoop dat er nog een dag komt dat ik daar geen last meer van heb. Er zit echter nog steeds een stijgende lijn in. Voel jij je mentaal ook beter nu dat ding eruit is?

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 05-07-2012 10:06

Ja, ik voel me mentaal inderdaad beter.
Ik las hier ergens iets over een grauwe sluier die weggevallen is en zo voelt het.
Over het algemeen voel ik me helderer en minder 'zwaar'... onderneem weer meer en heb minder het gevoel dat dingen teveel zijn.
Dat laatste heb ik de afgelopen 2 jaar vaak gevoeld, met als gevolg dat ik taken en ook contacten los ben gaan laten. Dit deed me veel verdriet, want ik wilde dat helemaal niet, maar ik kon het niet meer bijhouden.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 05-07-2012 23:02

Fijn om te horen dat het langzaam beter gaat Sunny! Die vervelende &^%$*#@ Mirena!
Ja, die grauwe sluier die opgelicht wordt. Dat herken ik wel.

Denk je dat je op enig moment weer wat dingen terug op kunt pakken? Ik herken wel dat ik minder energie had voor sociale contacten en er zijn mensen die ook gestopt zijn met proberen om met me af te spreken. Maar ik merk dat ze het toch wel leuk vinden nu ik wel weer tijd heb en ook weer initiatief neem. Maar wel echt hoopgevend dat je je nu al zoveel beter voelt. Mijn huisarts constateerde nog steeds dat het vooruit gaat met me en daar ben ik het wel mee eens.

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 10-07-2012 14:38

Ja, dat gaat wel lukken denk ik.
Een contact heb ik inmiddels weer opgepakt en dat doet me goed.
Ik merk dat ik in gedachten ook alweer plannen aan het maken ben voor hobbys en vrijwilligerstaken :)
Ik laat het nog even bij plannen, wil niet meteen te hard van stapel lopen, eerst even aankijken hoe het verder gaat de komenden maanden.
Niet meteen teveel hooi op mijn vork nemen

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 10-07-2012 22:31

Soms is het plannen en bedenken ervan het allerleukste. ;-) Fijn dat je alweer een contact hebt kunnen oppakken. Dat geeft ook weer een positief gevoel!

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 22-07-2012 19:56

Hoi Sunny, hoe gaat het nu met je? Ben benieuwd of je je beter voelt. :D

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 23-07-2012 10:56

Vorige week heb ik me best goed gevoeld.

Zaterdag ben ik na 2 jaar weer ongesteld geworden.
Het was dit weekend precies 4 weken geleden dat ik de laatste flinke bloeding had gehad, dus ik ben nog niet in de overgang denk ik.
Zoals de gynaecoloog geadviseerd heeft, slik ik ibuprofen om het bloedverlies te verminderen, maar het helpt niet vind ik.
Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel bloedverlies gehad als gisteren.
Wel regelmatig een paar uurtjes, maar nu was het gewoon de hele dag door.
En vandaag is weer hetzelfde begonnen.
Ik denk dat dit het gevolg is van de myoom, maar hoop stiekem dat het eenmalig zo erg is omdat het de eerste natuurlijke menstruatie is sinds het gebruik van de mirena.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 23-07-2012 13:57

Hoi Sunny, vervelend dat je eerste menstruatie zo heftig is. Zal vast te maken hebben met het herstellen van de hormonale balans. Voel je je qua humeur wel ok?

Plaats reactie