Mijn ervaringen

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Marijke
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-06-2012 04:50

Mijn ervaringen

Bericht door Marijke » 12-06-2012 05:09

Hallo,

Ik ben volop aan het zoeken achter mensen die dezelfde klachten hebben want ik vermoed meer en meer dat het van mijn mirena spiraal komt, hoewel de gyn zegt dat het niet kan en tussen de oren zit.

ik heb hem laten plaatsen in september 2009 (dus nu bijna 3 jaar)
Het plaatsen was pijnlijk en de eerste dagen zeurderig gevoel in de onderbuik. Hierna ben ik een jaar super content geweest van de mirena, nergens aan denken en het leven ging voort
In september 2010 ben ik terug gaan studeren en hierna ging he precies bergaf (ik stak heb op de extra stress die erbij komt, hyperactieve zoon enzooort) Mijn moeder sprak al jaar geleden het komt van de mirena, maar zo opeens, ik had een jaar geen enkel probleem
tegen eind vorig schooljaar was ik zo gespannen, snauwde voor het kleinste detail iedereen af, voelde me slecht in mijn vel, heb veel hoofdpijn enzovoort. Steeds eend druk in mijn buik. Ongesteldheid blijft weg, maar om de zoveel maanden licht rozig verlies enkel bij het vegen. momenteel heb ik het al 2 maal meegemaakt dat ik 6 weken bleef bloeden, wisselend van hevigheid
Echt slecht voelen in wat ik doe, onzeker, stress niet te hanteren en zeer moe (wat je ook op de studies kan steken natuurlijk)
mijn buik werd ook dikker en dan stopte dit.
dit schooljaar blijven zowat dezelfde klachten spelen, maar ik probeerde er mee te leven, volgde assertiviteits cursus om te compensen van de faalangst die ik ervaarde, om psychisch tot rust te komen en beter opbouwende kritiek te aanvaarden want die waren allemaal problemen die naar voor kwamen dat ik vroeger niet had. momenteel gaat het, maar nu meer het gevoel dat ik van bennen wegcijfer.
nu de laatste paar maanden is het stress niveau gestegen, zeer drukke periode met school en stress omtrend mijn oudste zoon en van het CLB)
de emotionele kant hou ik onder controle nog, maar mijn buik is weer meer beginnen opzwellen, mensen vragen terug of ik zwanger ben. Hou precies vocht vast in mijn voeten. 2 weken geleden dacht ik ff dat ik appendicitis had, zo een zeer dat ik had in mijn zij. maar aangezien de pijn toch terug wegebde was ik geruster.
nu heb ik ook weer jeuk, mijn benen liggen ZEER erg open, huid ziet er zo droog uit. ik weet niet vanwaar het komt, ik moet wel zeggen bij mijn zoon in die zwangerschap had ik zwangerschaps jeuk. ik krabde mij dus zot (net als nu vooral in mijn slaap) sindsdien had ik wel regelmatig last van jeuk zodat ik alles open krabde en dan was het weer een jeukvrije periode en vaak in de zomer alleen maar nu is het continu, de wonden kunnen niet genezen, soms probeer ik te wrijven ipv te krabben, maar ik wrijf gewoon mijn huid eraf (wat dus wel pijnlijker blijkt te zijn)
de laatste maanden begin ik ook meer zwangerschapstesten te doen, omdat ik toch dubbel gevoel krijg ben ik het nu of niet. Deze waren negatief
nu heb ik enkele dagen de gekende plofjes van een zwangerschap in de buik, gisteren was het goed voelbaar via hand als ik op die plaats een beetje duwde. roep mijn man en het stopt, 2de keer zeer stilletjes geroepen en hij kwam voelen en direct maar ik voel niets, als ik zei wacht en dan zag ik zijn gezicht toch ff veranderen en ik was langs een kant echt opgelucht, hij had het ook gevoeld, het zat niet in mijn hoofd, maar langs de andere kant NEEEE, 2 kindjes is goed en zeker momenteel met mijn studies heb nog een jaar te gaan, nee het kan niet waar zijn
ben dan direct bij apotheek van wacht een test gaan halen, clear blue digitaal (om echt zeker te zijn) en deze gisterenavond direct gedaan) resultaat negatief

ik ben dan toch meer beginnen lezen en ik begin toch te denken het wordt tijd om hem eruit te zwieren, maar heb nu een hemelse schrik wat zijn die plofjes in mijn buik momenteel (heb verhalen gelezen van anderen, maar ze hebben nooit gepost wat erna, wel dat ze het meemaakte ook na 2,5jaar (2mensen) dus ze posten dat ze dit ook hadden maar daarna niets meer gepost.

heb leek zo een leuk idee het mirena, met 2 kindjes kon je anticonceptie vergeten in de drukte, en mirena leek me ideaal, geen ongesteldheid meer was een zeer mooie meepakker, maar dat je als mens er echt zo kan veranderen had ik nooit gedacht, maar nu ik overal zo lees ben ik niet allen of zit het niet enkel in mijk hoofd.

xx Marijke
Mama van:
Matthias 27/08/2007
Emma 04/08/2009

jaimie
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-07-2012 16:51

Bericht door jaimie » 05-07-2012 17:01

hoi marijke,

ik heb mijn mirena nu ook 3 jaar.

ik was er super blij mee eerste maand had ik wel wat last.. pijn in me onderbuik en last van mijn onderrug. deze is na een maand verdwenen en het vloeien stopte ook en ben nooit meer ongesteld geworden nou ik was er in ieder geval super blij mee !!

maar ja nu de laatste 3 mnd... krijg ik rare klachten.. heel veel haar uitval.
ontzettend veel pijn aan me borsten me vriend hoef ze niet aan te raken want het doet gewoon pijn, daarna verdwijnt dit gevoel en dan krijg ik pijn in me onderbuik alsof je ongesteld moet worden en dit is eigenlijk voor mij een teken van STOP ik word ongesteld en dan ongeveer 1,5 week later krijg ik weer een steek en dan is het raak dit is mij dan opgevallen.....
maar nu de laatste paar dagen is het ontzettend onregelmatig en kan er geen touw aan vast knopen...
dan 1 dag wel ...dan 1 dag niks..dan weer 2 dagen wel en dan weer niks..
ik voel me hierdoor erg onzeker en vraag me af offie dan nog wel goed zit...
als ik zo andere verhalen lees is het niet erg dan je dan weer begint met bloeden want dan is het nog veilig...maar toch vind het niet prettig en ben er beetje klaar mee dan kan ik net zo goed de pil pakken of gewoon niks en dan zien we het wel...

dus ik heb mijn huisarts gebeld en ik kan er dinsdag terecht.. en ben zeer benieuwd wat zij zegt!
hebben hier nog meer mensen zulke klachten en of ervaringen mee...

groetjes

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 05-07-2012 22:50

Mijn buik zwelt met enige regelmaat gigantisch op. Het valt mijn vriend ook op, dat ik binnen een uur ineens een buik als een skippybal kan hebben. Soms ben ik ook ineens 2 kilo zwaarder, de volgende dag kan ik 2 kilo lichter zijn. Erg frustrerend, en dat had ik vroeger niet. Ook kom ik van het minste of geringste aan. Ik heb mijn Mirena 4 maanden geleden laten verwijderen en ga me steeds beter voelen. Terugslagen heb ik nog maar heel af en toe en dan maar kort, maar sinds verwijdering heb ik mijn krachtige, zelfverzekerde zelf weer terug.

Verder wil ik ook even reageren op het feit dat de gynecoloog ontkent dat de bijwerkingen die hard in de bijsluiter staan uberhaubt bestaan. Ik denk dat de fabrikant, als de bijwerkingen écht niet zouden bestaan, het niet in de bijsluiter zou zetten. En dan zijn de bijwerkingen volgens mij nog maar gebaseerd op 1 jaar gebruik en mijn klachten slopen er tijdens 4 jaar langzaam in, dus wie weet hoe dit plaatje eruit ziet als je op langere termijn de bijwerkingen gaat bijhouden. De bijsluiter kun je hier downloaden: http://www.mirena.nl/gebruik-van-mirena/bijsluiter

Bij de vaak voorkomende bijwerkingen (komen bij meer dan 1 op de 100, maar bij minder dan 1 op de 10 vrouwen voor):

Depressieve stemming,
zenuwachtigheid,
verminderd libido (zin in sex)
Hoofdpijn
Buikpijn,
misselijkheid
Acne
Rugpijn
Pijn in de onderbuik (bekken),
pijnlijke menstruatie (dysmenorroe),
afscheiding uit de vagina,
ontsteking van de schaamlippen of de vagina (vulvovaginitis),
gevoelige borsten, pijnlijke borsten,
het uitstoten van het IUD
Gewichtstoename

Zo, dat is een hele waslijst. Er zijn geen garanties dat het beter gaat nadat de Mirena is verwijderd maar de lijst met bijwerkingen is wel duidelijk denk ik. Veel succes en sterkte de komende maanden!

Plaats reactie