ik had geen flauw idee wat mij mankeerde

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
gabriela
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-06-2012 21:49

ik had geen flauw idee wat mij mankeerde

Bericht door gabriela » 20-06-2012 22:18

Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik erg blij ben dat deze site bestaat! Ik had anders niet geweten waar ik nu zat..

Mijn verhaal begint in oktober 2011 dat ik samen met mijn vriend een huis heb gekocht. Ik kom niet uit een hele prettige thuissituatie dus ik had het idee dat dit mij goed zou doen. In januari heb ik besloten om een spiraaltje te laten zetten. Ik slikte de pil vaak door en kreeg doorbraakbloedingen. Een spiraaltje leek mij hierom super. Zeker omdat ik nog maar 22 was/ben en ik de komende jaren nog geen kinderen hoef.

Het zetten van het spiraaltje was niet fijn maar ik had dat er wel voor over. Al snel werd ik vaak in de avond misselijk. Dit kon zo erg worden dat ik in bed omhoog lag en zo een nacht lang wakker lag. Wanneer ik dit niet had en normaal naar bed ging, sliep ik veel moeilijker in aangezien ik daarvoor 3 minuten lag en sliep.
Ook werd ik een aantal maal op de dag wat "flauwig". Ik had het idee dat ik niet gegeten had terwijl ik dat wel had. Ik begon te trillen en te draaien op mijn benen. Na even zitten werd dit minder. Dit kon is sommige dagen wel hebben en andere dagen niet. Dit bleef aanhouden en ben ik naar de dokter gegaan. Bloed afgenomen maar alles was goed. Ik werd doorgestuurd naar een psycholoog aangezien er veel veranderingen in mijn leven waren gekomen.

Een tijdje later kreeg ik last van enrstig hyperventileren en paniekaanvallen. Ik kan over mezelf zeggen dat ik een nuchter persoon ben. Ik laat mij niet leiden door gevoel of emoties en gebruik mijn gezonde verstand. Dit heeft er voor gezorgd dat ik me er doorheen heb geslagen denk ik. Ik durfde geen boodschappen meer te doen omdat ik vaak "naar" werd in een winkel. Maar omdat ik wist dat het lichamelijk in orde was wel altijd gegaan.

Nu was het afgelopen weekend weer raak. Gezellig op een verjaardag zitten en opeens kotsmisselijk worden dus hop weer naar huis en naar bed. Ik ben op internet gaan zoeken en kwam deze site tegen en dit deed mijn ogen open. Ik heb werkelijk waar zitten janken omdat ik blij was dat dit het misschien kon zijn. Ik herkende mijn eigen lichaam niet meer en zag het niet meer zitten. Ook andere symptomen die ik niet aan het naar en misselijk zijn had gelinkt worden nu duidelijk. Ik heb ontzettend haaruitval en totaal geen zin in seks. Ik had me wel iets anders voorgesteld van het samenwonen maar helaas. Ook mijn eetlust is totaal verdwenen en ben ik 5 kilo afgevallen terwijl ik al erg dun was. Maandagochtend dus als eerst de huisarts gebeld omdat dat ding er zsm uit moest. Dit kon woensdag pas. Dus vandaag om 8.10 uur een afspraak bij de huisarts. Aangezien ik net veranderd was van huisarts wilde deze huisarts hem niet gelijk verwijderen. Zij had nog nooit van deze klachten gehoord. Ik moest eerst een zwangerschapstest doen en mocht daarna terug komen. Deze had ik gelukkig nog thuis liggen en direct een afspraak gemaakt om 9.20 uur. Test was negatief dus de spiraal kon eruit. Dit was even pijnlijk maar wat een opluchting. Ik hoop dat ik me de komende tijd beter ga voelen en weer kan genieten van de leuke dingen in het leven.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 23-06-2012 13:50

Hallo Gabriela,

Hoe is het nu met je? Merk je al wat verbetering? De Mirena kan inderdaad klachten geven die lijken op zwangerschapssymptomen. Die flauwte herken ik ook wel toen ik de Mirena had, kon ik me echt rot gaan voelen als ik niet op tijd at. Na verwijdering had ik daar geen last meer van.
Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen!

Groetjes,
Mo

gabriela
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-06-2012 21:49

Bericht door gabriela » 24-06-2012 00:47

Hallo mo
Ik ben gister ongesteld geworden wat toch wel weer even wennen is haha
Gelukkig voel ik me verder een stuk beter! Ben vanavond weg geweest en voor t eerst sinds tijden geen paniekaanval gehad
Mijn eetlust is ook weer vele malen groter.

Dat met flauwte vond ik.wel heel vervelend. Daar nu gelukkig geen.last meer van!
Bedankt voor je bericht!
Groetjes

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 25-06-2012 14:35

Hoi Gabriela,

fijn is dat ja, die herkenning hier, ik merk dat ook.
Gelukkig dat je geen paniekaanvallen meer hebt gehad en dat je je beter voelt.
Onvoorstelbaar wat die hormonen allemaal aan kunnen richtten zeg.
Die flauwtes kunnen te maken hebben met hypoglykemie, dat betekent dat je boedsuikerspiegel sterk(er) wisselt en ook dit kan veranderen onder invloed van hormonen.

Jammer dat je start van het samenwonen hierdoor tegen gevallen is.
Ik hoop dat jullie nu een fijnere tijd tegemoet gaan.

Groetjes Sunny

gabriela
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-06-2012 21:49

Bericht door gabriela » 28-06-2012 17:01

Hoi Sunny,

Bedankt voor je berichtje. Helaas afgelopen morgen weer zo.misselijk maar dit kan misschien een nasleep ervan zijn.
Bizar dat hormonen zoveel aan kunnen richten. Ik hoop dat ik over een tijdje weer helemaal de oude ben.

Groetjes

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 01-07-2012 14:47

Hoi Gabriela, gaat het inmiddels al weer wat beter met je? Ik herken heel erg wat je zegt, dat je je eigen lichaam niet meer herkend. Je voelt intuïtief, dat er iets niet klopt. Heb je al minder paniekaanvallen?

veronique
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 05-07-2012 09:09

dochter met gelijkaardige problemen

Bericht door veronique » 05-07-2012 15:53

Mijn dochter van 21 heeft al maanden last van depressies en faalangst. Ook is ze steeds moe, slaapt zeer slecht, droomt dikwijls angstaanjagende dromen. Verder heeft ze last van acne op haar rug, haargroei waar zij het niet prettig vindt, jeuk en nog enkele andere kwaaltjes.
Na allerlei zijwegen te hebben bewandeld en verschillende mogelijkheden van het probleem te onderzoeken( burn-out, depressie, aangepaste voeding, allergie, puberteit...), ben ik opzoek gegaan naar andere mogelijke oorzaken.
De dokter brengt ons immers geen raad, verschillende keren bloedonderzoek, geen enkele uitzonderlijke afwijking of tekort te bespeuren. Ze kijken natuurlijk niet verder dan hun neus lang is, niks nieuws.
Uiteindelijk heb ik op verschillende sites de negatieve bijwerkingen van Mirena gevonden. De gynecoloog beweert dat zij van deze negatieve bijwerkingen nog nooit :twisted: heeft gehoord.
Maar als moeder weet ik zeker dat we op de juiste weg zitten...morgen gaat het spiraal eruit na 3 jaar gebruik.

Jullie bevindingen na het verwijderen van het spiraal, ontmoedigen mij wel een beetje.
Blijkbaar zal ze niet direct resultaat ondervinden en zullen de problmen nog weken aanslepen.
Wij zouden veel steun vinden, als jullie regelmatig een seinte geven op dit forum...zo voelen we ons niet alleen met al die ellende.
Alvast bedankt voor een reactie.

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 05-07-2012 16:04

Om te weten of deze bijwerkingen bestaan bij de Mirena hoef je alleen maar de bijsluiter te lezen. Heb je deze weleens bekeken? Hij staat ergens op dit forum.

Wij kennen de bijwerkingen maar al te goed. Ik merkte al meteen verbetering toen dat ding eruit was, maar het is niet zomaar uit je lijf. Je kunt dus nog een tijdje last hebben van bijwerkingen, maar over het algemeen gaat het wel vooruit.

Jullie moeten zelf de beslissing nemen, maar over het algemeen wordt de Mirena afgeraden bij vrouwen die problemen hebben met depressies/angsten en hoewel het misschien niet de oorzaak is, zal het ook niet echt meehelpen.

gabriela
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-06-2012 21:49

Bericht door gabriela » 22-08-2012 22:14

Beste Suzanne,
Sorry voor de late reactie maar erg druk gehad. Ik voelde me na de verwijdering iets beter maar ben eigenlijk gelijk weer op de pil over gegaan. Helaas bleven de klachten aanhouden. Nu ook gestopt met de pil en dus helemaal geen hormonen meer. Ik voel me weer als van ouds. Helaas nog wel veel haaruitval en soms nog een paniekaanval maar t wordt veel minder. Helaas weet ik nu totaal niet wat voor anti conceptie ik ga gebruiken straks. Voorlopig nog even niets maar dit is ook niet alles. Vond het altijd erg handig als ik mijn menstruatie kom regelen..

Beste Veronique,
Bij mij blijkt nu dat de klachten lang aanhielden omdat ik gelijk weer aan de pil ging. Nu helemaal clean gaat het veel beter. Als de "kwalen"door het spiraaltje komen, kan je dat miss wel snel merken maar het zal niet 123 weg zijn. Dit is echter bij ieder persoon anders denk ik!! Sterkte en succes ermee!

Plaats reactie