depressieve klachten/herken mezelf niet meer

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
MissN1987
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 31-07-2012 12:47

depressieve klachten/herken mezelf niet meer

Bericht door MissN1987 » 31-07-2012 12:56

Hoi allemaal,

Ik heb 1,5 jaar geleden de Mirena laten plaatsen, nadat ik al verschillende anticonceptie pillen heb geprobeerd.
Ik kreeg al vrij snel psychische klachten.
Ik voelde me verdrietig, depressief, gevoelloos, agressief, herkende mezelf niet meer.
Ik ben toen terug gegaan naar de gynaecoloog en ik moest het even aankijken.
Ik was heel erg gespannen voor het plaatsen van de Mirena, dus vond het eigenlijk ook wel zonde om hem er nu al weer uit te laten halen, heb gelukkig bijna niks gevoeld van het plaatsen. Dus ik heb het aangekeken en na een tijdje werden de klachten inderdaad beter. Maar na weer wat langer wachten kwamen de klachten weer langzaam terug. Ik voelde me weer heel somber en alle bovenstaande klachten, ik werd soms ineens heel agressief en dan wilde ik echt iets kapot maken of deed dat ook. Heb veel minder geduld als eerst. Weer dat sombere, zag geen toekomst meer, geen zin meer in seks, kon soms dagen op de "automatische piloot" leven etc.. Voor mijn relatie was het ook niet goed, mijn vriend had ook last van mijn problemen, omdat ik het ook weer op hem afreageerde.
Dus uiteindelijk dan maar besloten om eruit te laten halen, geen hormonen meer voor mij.
Vandaag gedaan, voelde een beetje buikpijn, dat is er nu nog steeds, maar verder heb ik niks gevoeld gelukkig, dus daar ben ik mooi vanaf, en nu hopen dat ik me snel weer beter voel :D

Groetjes Mij

Suzanne
Ervaren Forumlid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-02-2012 16:27

Bericht door Suzanne » 04-08-2012 11:34

Deze klachten klinken allemaal erg herkenbaar en staan ook op de bijsluiter. Ik ben - achteraf gezien - ook erg gevoelig voor al die kunstmatige hormonen. Wij gebruiken nu gewoon condooms. Tja, het is wat minder romantisch, maar die hormonen in mijn lijf, daar werd ik ook niet gezelliger van. Een echt goed alternatief heb ik ook nog niet. Succes met je herstel. Het komt goed!

Sunny
Ervaren Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-06-2012 20:53

Bericht door Sunny » 02-09-2012 13:36

Het staat inderdaad in de bijsluiter en ook ik heb het zelf ervaren.

Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat miss1987

Plaats reactie