Tja ook ik heb klachten

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Anja82
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-10-2012 13:33

Tja ook ik heb klachten

Bericht door Anja82 » 24-10-2012 13:44

na de bevalling van onze zoon die komende maandag een jaar wordt, heb ik een mirena laten plaatsen. Ongeveer drie maanden na de bevalling.
De pil kon ik niet goed tegen en was ik niet mijzelf. Zonder zelf verder onderzoek te doen, akkoord gegaan met de mirena. Blijkt nu hetzelfde hormoon in te zitten.
Ik ben mezelf niet, al een hele poos niet. Manlief had al vaker een opmerking geplaatst maar dat wil je dan ook niet echt horen. Dus afgelopen week heb ik aangegeven bij mijn man dat ik absoluut niet lekker in mijn vel zit.
Ook geen tot weinig libido, moe en ik heb nu dus de astma klachten erbij. Sinds ongeveer een half jaar hoesten, en nog eens hoesten. Twee antibiotica kuren verder en twee prednison kuren verder geen verbetering.
Gisteravond tegen mijn man gezegd dat ik dacht dat het door de spiraal kon komen. Ben nu eenmaal gevoelig voor bepaalde hormonen.
Tijdens de zwangerschap geen kreng geweest door hormonen.
Manlief gaf direct aan dat ik het ding eruit moest laten halen als ik mij er niet gelukkig bij voelde. Vanochtend gegoogeld en kwam op deze site terecht.

Heerlijk die herkenning in mijn problemen. Dinsdag gaat de mirena eruit. Er werd niet moeilijk gedaan en na het vertellen van mijn klachten kreeg ik direct een afspraak. Gelukkig.
Hoop dat ik dan ook van mijn hoesten afkom, en de regelmatig terugkerende schimmelinfecties die ik eerder nooit had.
ook veel last van acne en een erg droge huid.
Genoeg klachten en misschien als ik dieper ga graven nog wel meer. Niet nodig, ik vind dit genoeg. Eruit met dat ding.

Anja82
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-10-2012 13:33

Bericht door Anja82 » 02-11-2012 08:43

Nou het ding is dinsdag verwijderd en gisteren mijn eerste periode. Wel erg snel vond ik. Hoest klachten na maanden ineens over! Viel zelfs mijn man al op. Verder nu afwachten. Huisarts dacht niet dat mijn klachten van de mirena kwam maar wou wel op de hoogte gehouden worden over verbeteringen.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 05-11-2012 09:45

Hallo Anja,

Die eerste bloeding kan ook een onttrekkingsbloeding zijn, omdat de hormoonaanvoer vanuit de Mirena is gestopt.

Het kan handig zijn een dagboekje bij te houden van de klachten en de verbeteringen. Dan kun je dat ook aan de huisarts laten zien. Hopelijk merk je verder ook snel verbetering. Tegen de tijd dat je (weer) ongesteld moet worden, kunnen de klachten weer wat toenemen. Daarom is het ook handig om een dagboekje bij te houden, dan zie je de samenhang met je cyclus.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie