13 jaar mirena en 13 jaar klachten

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
lientje68
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-02-2013 15:08

13 jaar mirena en 13 jaar klachten

Bericht door lientje68 » 05-02-2013 15:19

Ik heb nu 13 jaar een mirena spiraaltje en heb al 13 jaar klachten. Ongeveer na een maand na plaatsing kreeg ik last van angstaanvallen, kreeg ineens hartkloppingen en ging hyperventileren uit het niks, de dokter zei dat het kwam door de warmte en ik moest maar een liedje gaan zingen. Heb daarvoor nog nooit een angstaanval gehad en was altijd erg nuchter. In de afgelopen 13 jaar heb ik me 2x voor langere tijd ziek moeten melden omdat ik tegen een burnout aan zat, hoe vermoeiend is het als je constant met angst moet dealen pffffff twijfel constant aan mezelf, is het het spiraaltje of ben ik gewoon een angstig persoon geworden. Nu ik inmiddels 44 ben ben ik het spiraaltje zat, ook omdat ik al 13 jaar niet meer ongesteld ben geweest en ik ik mis dat (klinkt raar he maar is echt zo) en zo ben ik op dit forum terecht gekomen want ik zocht informatie over lotgenoten die ook het spiraaltje zat waren. een behoorlijke openbaring dat zoveel vrouwen hier last van hebben zeg . Wil volgende week een afspraak maken bij mn huisarts om m te verwijderen, weet nog niet wat ik voor anticonceptie wil maar eerst maar even niks. Zijn er meerdere vrouwen die het spiraaltje al zo lang hebben en dezelfde klachten hebben ?

mbolleke
Ervaren Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-12-2012 20:26

Bericht door mbolleke » 11-02-2013 20:40

@Lientje, ik heb er 2,5 jaar over gedaan om die beslissing te nemen en het was een van de beste beslissingen uit heel mijn leven. Ik ben nu sinds 28 december 2012 mirena-vrij. Dezelfde symptomen als jou. Geloof me! Het is wel degelijk van dat mirena-spiraal. Soms wil ik bepaalde vrouwen hun hand vasthouden en zeggen please, volg je lichaam, volg je gevoel!!! Ik ben superblij dat ik eindelijk weer mezelf gevonden heb. Geen klachten meer. Bij mij heeft het niet zo lang geduurd, maar 2,5 jaar was een te lang hoofdstuk in mijn leven dat ik nu definitief heb afgesloten. En ik ben daar superblij om. Geef je lichaam wel tijd na de verwijdering, het zal niet direct opgelost zijn, maar ik kan nu zeggen dat ik uiteindelijk terug mirena-vrij aan het worden ben, een verlossing!!! Hoop dat je dit ook mag ervaren. Succes!!!!

Plaats reactie