al ruim anderhalve jaar bijwerkingen mirena

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
cindymaring
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-04-2013 15:47

al ruim anderhalve jaar bijwerkingen mirena

Bericht door cindymaring » 02-04-2013 17:00

Na de geboorte van onze zoon heb ik een mirena laten plaatsen. omdat ik een heftige ei sprong heb. voor mijn zwangerschappen heb ik altijd microgynon 30 gebruikt. nooit klachten gehad maar ik ben hierdoor zwanger geraakt. dus ik dacht de mirena lijkt mij ideaal. hij is in juni 2011 geplaats. ze vertelden mij dat je bijwerking kunt krijgen, je lichaam moet eraan wennen. na een paar weken werd ik misselijk, gespannen borsten, neusbloedingen, duizelig. kortom alles wat op een zwangerschap leek. heb voor de zekerheid een test gedaan en hij was negatief. heb ze huisarts maar even gebeld en ze zei dat deze klachten normaal zijn. ik heb me erbij neergelegd en de klachten maar aan me zijde laten liggen. toen waren we ruim een half jaar verder en de klachten werden heftiger. extreme buikpijn, pijn in mijn zij. ik merkte dat snel moe werd, ik had het gevoel dat ik depressief was. ook had hele heftige gewrichtspijnen en pijnlijke benen. toch maar weer de huisarts gebeld (het was ondertussen december) ik mocht langs komen. hij had mij onderzocht. hij kwam met de conclusie dat ik fibromyalgie had.en nog depressief van de snelle bevalling, maar hij vertrouwde de pijn in mijn buik niet. ik moest een echoscopie laten doen. gelukkig was dit allemaal goed. maar ja wat is er dan aan de hand?? toen hebben ze in het ziekenhuis nog maar even gekeken of mijn spiraal goed zit. dit was goed. het was ondertussen al maart. ik dacht dat ik een beetje van de klachten af was. we gingen weer verder. tot dat ik ergens in mei iets raars voelde tussen mijn benen. leek mijn baarmoeder wel en ik voelde de draadjes van de mirena. weer de huisarts gebeld. bleek een baarmoederverzakking te hebben. ben daarvoor naar een bekkenbodemfysio gegaan. ik vertrouwde het niet.de klachten werden extremer. op advies van de huisarts ben ik doorverwezen naar de gynacoloog. en ik had vreselijke pijn bij mijn nieren. er zijn echo's van mijn nieren gemaakt alles gezond. naar de gynacoloog geweest. de verzakking viel mee. de spiraal zat goed. en de klachten die ik had konden haast niet van de mirena komenik moest. de pil erbij gaan gebruiken. nou ik heb dit een maand of twee gedaan. kreeg allemaal uitslag op mijn hoofd. meteen gestopt en het ging gelijk een stuk beter. ik nog meegedaan aan een onderzoek van life lines. misschien dat ik tocht iets onder de leden had. ik bleek kern gezond te zijn. ik heb de klachten weg geschoven en ben verder gegaan. ik was even klaar met dokter en ziekenhuizen. eind februari weer controle gynacoloog. verzakking was goed. maar ik bleek naar een onderzoek een vaginale infectie te hebben.. kuur gehad en de infectie leek weg te zijn. ben nu alweer 3 weken misselijk. nu zelfs spugen, paar keer flauw gevallen,hartkloppingen,extreem moe, weer buikpijn, en drepressief. ik was vorige week verkouden maar ik voelde zo moe hierdoor dat ik niets kon. ik begin om de gekste dingen te huilen. wordt heel snel boos. alle klachtenzijn nu heftiger als ooit. ik heb samen met mijn partner besloten om de mirena te verwijderen. hij merk dat ik niet mijzelf ben. ik denk dat de mirena zijn eigen leven is gaan leiden en mij hierdoor ziek maakt. overmorgen gaat hij eruit. en dan hopen dat de klachten minder worden. dat ik van die depressie en vermoeidheid afkom. maar dat zal ook nog wel een tijd duren. mijn advies voor iedereen met vage klachten en mirena loop hier niet te lang mee door de klachten kunnen dus na een hele tijd steeds heftiger worden.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 07-04-2013 21:17

Hallo Cindymaring,

Is de Mirena verwijderd? Hoe is het nu met je?

Groetjes,
Mo

cindymaring
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-04-2013 15:47

Hoi Mo,

Bericht door cindymaring » 10-04-2013 15:20

Hoi Mo,

De mirena is verwijderd.Ik gebruik nu Cerazette. Nou ik kan duidelijk het verschil merken. de klachten zijn veel minder. ik heb geen druk meer bij mijn baarmoeder. de dokter gaf nu ook wel toe dat mirena niet geschikt is voor mij. ik voel me ineens niet meer zo vermoeid. ik kan nu wakker blijven smiddags en dat kon ik de laatse jaar niet meer. wat een opluchting dat hij er uit is.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Cindy

Plaats reactie