Mirena klachten of...overgang?

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
nugget
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-11-2008 16:00

Mirena klachten of...overgang?

Bericht door nugget » 21-05-2013 12:06

Hallo mensen, het is alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben en ik zou graag mijn verhaal eens doen.

Een aantal jaren geleden heb ik de Mirena spiraal een jaar gehad en heb hem toen laten verwijderen omdat het me niet beviel vanwege jeuk en afscheiding.
In de tussentijd weer aan de pil, maar mijn menstruaties werden zo heftig dat ik bloedarmoede kreeg en aan de staaltabletten moest.
En regelmatig bloed laten prikken of het op peil bleef.

Mijn gyn adviseerde mij de Mirena spiraal dus toch maar weer eens geprobeerd, en die zit er nu weer ruim een jaar.
Het bloedverlies is een stuk minder, alleen is het nu elke dag een beetje spotting, en een week in de maand schoon, dus das ook niet alles.
Daarbij heb ik ook tekenen van de overgang (ik ben 48, nachtzweten e.d.)
Ik voel me vaak zo onzettend moe, kan s'ochtends vroeg amper mijn bed uit, net alsof mijn lijf gewoon niet wil, het gevoel alsof ik lamgeslagen ben.
Heel veel last van stemmingswisselingen, regelmatig een aanval van hoofdpijn/migraine waarbij ik soms misselijk wordt..
oja en ook al een hele tijd last van mijn stuitje (die link had ik nog niet gelegd met de Mirena).
Nu vraag ik me af of het aan de Mirena spiraal ligt of de overgang, of een combinatie van beiden.

Veel keus heb ik volgens mij niet: of zo door blijven modderen, of de spiraal eruit en weer heel veel bloedverlies (met stolsels alsof je helemaal leeg loopt), en dan weer aan de ijzertabletten.
Ik kan niet wachten tot ik overal vanaf ben, ik zou zo graag weer gewoon fit willen zijn, en niet elke keer als ik iets gedaan heb in huis dan weer te gaan moeten zitten omdat ik gewoon te moe ben.
Wat zouden jullie doen?
Groetjes, Nugget.

mbolleke
Ervaren Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-12-2012 20:26

Bericht door mbolleke » 01-06-2013 19:19

@nugget, dat lijken me idd symptomen van mirena. Alhoewel ik niet weet of het ook aan de overgang kan liggen. Hopelijk kan je een gynae vinden die het probleem wil erkennen. Suc6!

Plaats reactie