nooit meer....

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
sunshine-75
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 07-06-2013 13:40

nooit meer....

Bericht door sunshine-75 » 07-06-2013 14:20

Hallo allemaal,

Jullie verhalen zijn zo herkenbaar. Ik heb 3 jaar geleden mn eerste mirena laten plaatsen wegens hevige menstruaties. Huisarts adviseerde dit ook vanwege hoge bloeddruk. Plaatsing was gelukkig niet pijnlijk en ik was vrij snel van het vloeien af. De maanden erna onregelmatig ongesteld en ipv minder werd het juist meer. Maar er werd continue gezegd dat je lichaam moet wennen aan de mirena en dat het wel tot een half jaar kan duren. In de zomer van 2011 begon ik steeds meer te bloeden en dit bleef lang aan houden. Uiteindelijk na lang aandringen bij huisarts echo gehad en het bleek dat de mirena naar beneden was gezakt. Dit kon volgens haar komen doordat ik was afgevallen waardoor je baarmoeder ook veranderd van vorm. Mirena eruit gehaald en wat gelukkig meeviel na paar maanden aanpassen toch besloten om nieuwe mirena te nemen. Deze is in oktober 2011 geplaatst. Toch bleef ik onregelmatige spotting en bloedingen houden zelfs na een jaar bleef dit aanhouden. Hier werd ik ook niet vrolijker van en ook onzeker. Samen met huisarts besloten om de minipil erbij te gaan slikken om te kijken of hierdoor de mirena beter z'n werk ging doen. Dit bleek te helpen, spotting en bloedingen tussendoor bleven weg. Wat was ik blij! Tot afgelopen week.... ik begon opeens te vloeien en behoorlijk ook met stolsels. Huisarts gebeld en afspraak gemaakt om te controleren of mirena er nog in zat. Ze konden het niet met zekerheid zeggen ivm de stolsels die in de weg zaten. Zsm echo gehad en het bleek dat de mirena er niet meer in zat waarschijnlijk eruit komen met een bloedstolsel. Huisarts zei dat het zou kunnen komen dat ik geen knik in mijn baarmoeder hebt zitten waardoor de mirena blijft zitten. Nu nog enorm aan het vloeien met stolsel en inmiddels ook benauwd. Vroeg me af of er meerdere vrouwen zijn die ook zo vreselijk lang en veel vloeit hebben. Wat een drama....

Plaats reactie