ongelofelijk

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

ongelofelijk

Bericht door och » 26-07-2013 18:52

Na 5,8 maanden mirena 1 en 1 week mirena 2 ben ik mirena-vrij.

Ik zit nog in de ontdekkingsfase tevens verwerkingsfase(tweede fase ongeveer, soms nog ongeloof maar ....) Ik liet bijna 6 jaar geleden een mirena plaatsen voor mijn migraine en buikpijnen.
Een maand later overkwam mij een ernstig levensbedreigend trauma. Ik sliep slecht, was hyper maar mijn migraine en buikpijnen verdwenen in het eerste jaar.

Afgelopen 5,5 jaar stonden in het teken van therapie, baan kwijt raken en nog veel meer. Toch begreep ik mijn angst niet helemaal, gedeeltelijk wel uiteraard maar de ernst van de angst en het niet slapen vond ik buitenproportioneel.
Ik had eerder nare dingen meegemaakt maar nooit zo heftig gereageerd. De laatste 6 maanden verloor de mirena langzaam wat van zijn werking. Ik kreeg veel en heftige migraine terug. Daar had de mirena mij goed bij geholpen bleek dus.
Echter wat schertste mijn verbazing, ik ging steeds beter slapen en was beduidend minder nerveus.

Ik besloot de mirena uit te laten werken en te kijken hoe lang die verbetering aanhield. Het hield aan en ik kreeg mezelf zelfs terug. Vorige week liet ik een nieuwe plaasten. Na de eerste nacht sliep ik veel slechter wederom, het jaagde in mij en ik was moe maar van binnen stormde het. inmiddels 2 dagen verder van het verwijderen van deze mirena, ik liet er geen gras over groeien, ik menstrueer sinds vandaag, ik slaap al 2 nachten weer beter en het razen is wat wind geworden.

Ik heb een paar maanden geleden een leesbril gekocht. ik zag erg wazig en dacht dat het de leeftijd wel zou zijn. ;-) Gedeeltelijk waar merk ik net. Ik epileerde mijn wenkbrauwen en ineens bedacht ik me dat ik dat nauwelijks kon zonder bril.
Nu ging het perfect, ik zag het uitstekend.

Ik ben benieuwd wat me nog meer op gaat vallen. Ik ben met stomheid geslagen werkelijk waar.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 29-07-2013 08:49

Hallo,

Verbazingwekkend he, wat zo'n kleine hoeveelheid hormonen teweeg kan brengen...
Soms wordt beweerd dat de hormonen lokaal in de baarmoeder blijven, maar dat klopt niet (zoals jij het kunnen ervaren).

Sterkte met het herstel!

Groetjes,
Mo

och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

Bericht door och » 30-07-2013 21:51

Dank je wel Mo


:)

Plaats reactie