mirena en haaruitval!

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
sab
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-08-2013 01:10

mirena en haaruitval!

Bericht door sab » 02-08-2013 01:33

hallo allen,
ik ben 31 jaar en zal mijn huidige spiraal uiterlijk oktober 2013 eruit laten halen. want sinds ik de mirena spiraal heb heb ik last van haaruitval. de eerste 2 jaren viel het mee en viel er niet meer haar uit dan normaal. maar de laatste drie jaren heb ik driekwart van mijn volle bos haren verloren. ik wil het niet meer los dragen omdat je dan veel hoofdhuid ziet. ik schaam me dood.
voor mijn huidige spiraal is het plaatsen 2 keer niet goed gegaan. maar bij de derde keer wel gelukkig. ik heb geen kinderen en ben ook nooit zwanger geweest.
het spiraaltje heeft de goeie bijwerking dat ik niet snel aankom, maar ik heb nog steeds last van despressieve buien, opgeblazen buik aan het eind van de dag, minder zin in sex, pijn na de sex, ernstig haaruitval, huilbuien, pijn onder mijn voeten en hielen en nog meer van die vage klachten waar de huisarts niks van begrijpt. ik ben gestopt met alle medicatie die ik kreeg voor deze klachten en het is elke dag een gevecht.
het ergst van alles vind ik dat ik zoveel haaruitval heb. ik heb er nog nooit bij stil gestaan dat het door de mirena kwam, totdat ik het ging googlen en soortgelijke ervaringen las van vrouwen. en dat is dus sinds vandaag!!
ik twijfel er niet over, mijn mirena gaat er zo snel mogelijk uit.
heeft iemand ervaring met verwijderen van de mirena en haar uitval? stopt het gelijk? ik lees graag andere ervaringen hierover.

Plaats reactie