wat een openbaring!

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
esmeee
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-09-2013 16:17

wat een openbaring!

Bericht door esmeee » 08-09-2013 16:21

Hallo,

ik heb de hele ochtend met verbazing zitten lezen, had ik hier maar eerder gelezen.
zal mijn verhaal hier ook maar neer zetten.
vanaf mijn 13de de pil geslikt. Gestopt toen ik samen met mijn man aan kinderen wouden beginnen. Na mijn zoontje eigenlijk niet meer aan de pil willen de mirena laten plaatsen. Had goede verhalen gehoord. Deze is ongeveer 2 jaar blijven zitten, heerlijk geen menstruatie meer en ook geen klachten, althans niet dan ik me voor de geest kan halen. Na 2de kindje weer besloten de mirena te nemen, was me immers zo goed bevallen. Nu 3 jaar geleden, in die tijd zoveel vage klachten gehad en chronisch moe, moe en nog eens moe. Nergens zin en en nergens de puf voor. Oke de 2e was een huilbaby, dus dat moest het zijn. Zo was er elke keer wel iets waar ik de vermoeidheid de schuld aan gaf. Het rare was dat ik tijdens vakanties en rustige periodes ook niet uitgerust werd. Sta vermoeid op en ga vermoeid naar bed. Bloed is natuurlijk ook na gekeken en daar kwam niets uit. Mijn libido is volledig verdwenen, wat de nodige spanningen tussen mijn man mij geeft. Ben er zo klaar mee dat ik gister toen ik weer eens bijna op het zelfde tijdstip als de kids naar bed ging ben gaan googelen en hier terecht kwam. Beu altijd maar moe te zijn en een sex dive van 0.0000 te hebben. Niet normaal wat een herkenning. Zoveel klachten waarop ik denk dat heb ik ook! 
Moe, moe en nog eens moe. Geen zin in sex. Pijn rechter been dat onverklaarbaar is. Last van bekken en rug, wat ik toeschrijf aan overgebleven van zwangerschap. Dun haar, uitval en vet. Vaak vieze afscheiding (Op kweek gezet, geen afwijkingen) zeurderige buikpijn. Veel pukkels op de haargrens. Prikkelbaar, gevoel van watten in mijn hoofd. Enz enz
Voor de buikpijn en afscheiding naar de huisarts en gyn geweest. Dat was allemaal normaal gelukkig.
Morgen ga ik meteen een afspraak maken met de huisarts. ERUIT DAT DING Baat het niet schaad het niet, wat als het er idd wel door komt ben ik blij dat hij eruit is en kan ik mezelf weer zijn

esmeee
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-09-2013 16:17

Morgen naar de dokter

Bericht door esmeee » 11-09-2013 20:21

Morgen gaat de mirena er uit. Vandaag weer veel buikpijn, als of de mirena zegt, geniet nog maar even van mij.

esmeee
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-09-2013 16:17

hij is er uit

Bericht door esmeee » 12-09-2013 17:13

Vandaag bij de arts geweest en die heeft me erg serieus genomen. Ze zei meteen eruit dat ding. Ze had al vaker vrouwen gehad die er niet goed op reageerden. Vrouwen die "gek" werden van dat ding. Vermoeidheidsklachten had ze nog niet gehoord, maar zei dat het haar niet zou verbazen als dat ze was. Bijn kon ze hem niet vinden, geen touwtjes te vinden, maar gaf het gelukkig niet op. Met wat ander gereedschap en geduld toch touwtjes gevonden. Door dat gewroet nu wel krampen in mijn buik, ach. Ze wil me over tijdje we er zien om te kijken of de klachten zijn afgenomen. Blijkbaar heb ik bij terug lezen van de cho van de gyn ook een kleine cyste rechts te hebben gehad. De gyn zei toen alleen maar dat alles goed was :shock: dus als de buiklachten blijven wil ze nog een controle echo en uitgebreid bloedbeeld.
Voel me alleen al door begrepen te worden al beter. Nu hopen dat het bergopwaards gaat.

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 13-09-2013 16:16

Hallo Esmeee,

Wat goed om te horen dat de arts je serieus heeft genomen. Cysten op de eierstokken komen bij zo'n 12 % van de Mirenagebruiksters voor. Waarschijnlijk is deze vrij snel na verwijdering verdwenen.
Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.

Groetjes,
Mo

och
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-07-2013 18:38

Bericht door och » 21-09-2013 08:58

Hallo Esmee,


Ik ben benieuwd hoe het nu verder met je gaat. Voor mij was het forum ook een openbaring. Het bevestigde mijn vage vermoedens die ik kreeg, toen het spiraaltje uit begon te werken en ik beter begon te slapen, dat het weleens aan het spiraaltje kon liggen.

Bizar dat de meeste artsen hier zo weinig vanaf weten en het niet echt serieus nemen.

Ik hoop dat je je goed voelt.

esmeee
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-09-2013 16:17

update

Bericht door esmeee » 21-09-2013 22:20

Kan nog niet veel zeggen over hoe ik me nu voel. Flinke griep te pakken gehad, dus week beroerd in bed gelegen. Merk wel dat mijn lichaam op de schommeling van hormonen reageert. De klachten in mijn buik zijn weg, ook het opgeblazen gevoel is weg. Ook geen pijnlijke steken in lies en been meer gehad. Wat wel wennen is, is de menstruatie of onttrekkingbloeding. Al die jaren niets hoeven gebruiken en nu een week in de weer met tampons en verband.

Ali22
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-10-2013 11:43

Bericht door Ali22 » 03-10-2013 11:54

Ik ben een aantal periodes langdurig aan de pil geweest, heb er verschillende gehad, maar uiteindelijk heb ik besloten om daarmee te stoppen omdat ik nogal last had van de hormonen.
add

Plaats reactie