Help me aub! ben ten einde raad...

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
ninake
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-09-2013 21:30

Help me aub! ben ten einde raad...

Bericht door ninake » 19-09-2013 22:23

dag iedereen!
begint maart heb ik een mirena spiraal laten steken. ik hoorde er zo veel goede verhalen over.
het plaatsten deed helemaal geen pijn en met een grote smile ging ik naar huis! na een tweetal
weken begon ik rare symptomen te krijgen; ijl in mijn hoofd, precies niet met mijn beide voeten
op de grond, en moe. sommige avonden kreeg ik tintelingen aan mijn linkerflank van top tot teen en was ik dan ook superduizelig. die tintelingen werden op den duur erger en erger, duurde ook langer en werden ook pijnlijker. ik sleepte men eigen doodvermoeid uit bed en wist geen blijf met die vermoeidheid. na 3 maand had ik er genoeg van en maakte een afspraak met mijn gyne. na uitleg klachten zei hij dat ik wss hyperventileeer en het helemaal niet aan mijn spiraal lag. ik heb hem er toch laten uithalen want voelde me er niet goed bij. de ijlheid in mijn hoofd is eigelijk heel rap verdwenen. de tintelingen daarintegen werden pijnkrampen en duurde niet meer een dag of 2 maar een paar weken aan een stuk. de huis dok schreef me antidepresiva voor de zenuwpijnen. deze heb ik een dikke maand gepakt maar hielp echt niet. dan maar naar de neuroloog. daar een mri, ct, eeg late doen...niks te zien! bloed ook late controlere op ziekte van lyme, schildklierproblemen,vitaminetekorten enzo voort... zijn conclusie: niks aan de hand. ik zou
te veel hyperventileren. (dikke zever want heb echt pijn). dan maar een anderziekenhuis met andere neuroloog. deze nam me drek serieus en wou het vinden! ik blij natuurlijk...daar ook een reeks testen gedaan. niks te zien... hij las de verslagen van de andere dokters en gaf me deze uitleg: u hebt wss een angstoornis gecreerd na het plaatsen van iw spiraal. eeuhhm wtf!!! vandaag 3 de ziekenhuis en een andere gyne. ze verklaard me gelukkig niet als gek maar ze kan men pijnen gynecologisch niet verklaren...ik ben ten eide raad!! ik kan er niet meer mee omgaan dag in dag uit... morgen moet ik nog een echo laten doen voor de zekerheid. wat als hier niks op te zien is? zou het hormonaal kunne zijn?? ik word echt gek! hopelijk kan iemand helpen...
#love life...#

lies
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-10-2013 08:46

Bericht door lies » 20-10-2013 08:52

Hey Nina,

Niet opgeven!!!
Wat je meemaakt klinkt mij heel vertrouwd. Ik heb hetzelfde gevoeld.
Laat je niet wijsmaken dat het psychologisch is, wat je voelt is echt.
Hou vol want je klachten zullen nog wel een tijdje aanhouden.
Mijn mirena is er nu 1,5 jaar uit en ik heb nog vrij regelmatig klachten.
Maar: ze verminderen!!!

groetjes, Els

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 24-10-2013 12:30

Doordat je hormoonbalans verstoord is geraakt kun je inderdaad dit soort klachten (angststoornis/hyperventilatie) krijgen. Van belang is om voldoende rust te nemen en je lichaam de tijd te gunnen om weer te herstellen. Elders op de site kun je meer verhalen vinden van anderen die hetzelfde hebben meegemaakt. Sterkte hoor!
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie