my story

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
mamasan
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 08-10-2013 15:32

my story

Bericht door mamasan » 08-10-2013 16:01

3 jaar na de geboorte van mijn 1e dochter heb ik voor t eerst een mirena spiraal laten zetten. In het begin beviel t prima en vond ik t heerlijk om niet meer ongesteld te worden. Had in die jaren ook allerlei klachten lichamelijk maar meer emotioneel, nooit heb ik de mirena verdacht hiervan oorzaak te zijn.
Toch na 4 jaar bewust gekozen dat ding eruit te laten halen, en wat voelde dat fijn, voelde me letterlijk 'bevrijd'. Nog geen 2 maanden erna was ik zwanger van een tweeling, totaal ongepland, na jaren niet aan de pil, of condoom te hebben hoeven denken, vergat ik dit en op 1 dronken nacht werd ik dus zwanger van iemand die ik nog maar net kende. Kwam er vrij laat achter dat ik zwanger was, het uitblijven van mijn menstruatie was mij inmiddels ook niet vreemd door t spiraal jaren te hebben gehad. De tweeling is gezond geboren en nu al weer 6 jaar. ik hou vreselijk veel van ze , maar alleenstaande moeder van 3 was vooral de eerste 3 jaar een super uitdaging. Nu zijn we in rustiger vaarwater. Ik heb nu momenteel ook een mirena spiraal, en al 1 jaar klachten. die bestaan uit..pijn bij een orgasme, soms zo erg dat ik t uitschreeuwde van de pijn inplaats van genot, dat ik orgasme tijdens seks zelfs begon te vermijden, ik had een vermoeden dat t spiraal op de verkeerde plek zat, ben na de huisarts en gynecoloog geweest, Na een onderzoek konden ze niks vinden, de spiraal zat gewoon goed volgens de gynecoloog. na een tijd verdween de pijn ( extreem felle steken ). Maar andere klachten bleven, ik heb veel last van afscheiding, vieze geur,dit ook laten onderzoeken, ook niks aan de hand, antibiotica gekregen, nog steeds niet over. bloedingen die lang aanhouden, pijn in onderrug, en in buik, lusteloos, misselijk, duizelig, licht gevoel in mijn hoofd en onrust. Ik ben eens gaan kijken op t internet vandaag en kwam dit forum tegen. en ik ga t ding eruit laten halen. ondanks mijn angst op zwangerschap. dan maar weer condooms. en hoop nog steeds op een anti conceptie methode voor de MAN. . dank jullie wel voor te delen van jullie ervaringen. wilde mijn ervaring ook ff delen. en zal updaten zodra t ding eruit is. X

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 24-10-2013 12:38

Hoi mamasan,
Heb je de spiraal inmiddels laten verwijderen? Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Hou wel rekening met een herstelperiode, veel klachten zullen direct verdwijnen maar sommige kunnen nog enkele maanden aanhouden. Heel veel sterkte!
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie