onzeker

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
sfeertje
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-10-2013 12:30

onzeker

Bericht door sfeertje » 18-10-2013 12:46

Hoi, hier even mijn verhaal in de hoop dat jullie me kunnen helpen met een keuze.
Ik heb begin mei een spiraaltje laten plaatsen in het ziekenhuis. Veel goede en slechte verhalen over gehoord, maar over het algemeen goede.
Het zetten was een hel, ten eerste was de gynaecoloog die hem zette een ontzettende b*tch waardoor ik me absoluut niet kon ontspannen en het erg veel pijn deed. Ze heeft me ook niet verteld een controle echo na 6 wkn te laten maken (wat schijnbaar wel meestal normaal is) waardoor ik me constant heb afgevraagd zit hij wel goed.
Heb een week veel pijn gehad in buik en rug. Ongeveer 3 a 4 wkn lang op en af bloedingen met buikkrampen.
Daarna pas weer na 1 mnd ik helemaal gelukkig. Daarna tussendoor bloedingen maar goed dit hoort erbij.
Na 4 maanden werden de menstruaties alleen maar heftiger en pijnlijker (9 dgn, 2 dgn niet en dan weer 3 dgn wel en krampen die ik voelde tot aan mijn kruis en mijn benen), tot ik besloot naar de huisarts te gaan voor een controle echo om te kijken of hij uberhaupt wel goed zit. nu na de echo moet ik afkloppen heb ik al 6 wkn geen bloedverlies gehad.
Ik heb wel sinds het zetten ook allerlei andere vage klachten:
- jeuk
- regelmatig pijn in mijn benen
- regelmatig last van prikkende/tranende ogen.
- soms gevoelige borsten
- acne (maar dan ook echt grote pijnlijke bulten) over heel mijn lijf, terwijl ik voorheen hier al 6 jr geen last meer van heb gehad en zo ie zo nog nooit grote bulten heb gehad.
- Vette huid/ snel vet haar
- overmatig zweten met een stinkende geur (ook al kom ik net uit de douche ik ruik mezelf meteen).
- overgevoelig, het ene moment mega vrolijk, het volgende moment wordt het zwart voor mijn ogen en ik herken mezelf daar niet in. Val super vaak uit naar mijn vriend die zich af vraagt of alles nog wel goed gaat. Ik voel me vaak ongelukkig met mezelf, heb een mega kort lontje en kan om niks heel hard huilen of me ontzettend druk maken.
Ik vraag me af, moet ik het nog even afwachten/aankijken. Of dit te snel is om een conclussie te trekken (heb hem nu bijna een half jaar).
En ik vraag me af of ik niet alles wat voel me teveel daarop schuif.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Liefs

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 24-10-2013 12:36

Dit zijn allemaal klachten die veel gehoord worden op het forum. De oorzaak hiervan is de verstoorde hormonale balans. Eerlijk gezegd zou ik de spiraal in jouw geval zo snel mogelijk laten verwijderen en op zoek gaan naar een alternatief. Sterkte en succes!
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie