Bijna 3 jaar ellende

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Brendajobse
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 30-12-2013 09:29

Bijna 3 jaar ellende

Bericht door Brendajobse » 30-12-2013 09:40

Beste allemaal, even mijn verhaal dan maar, ik ben op 17 november 2010 bevallen van een gezond zoontje! (2e Kindje)
Ik gaf gelijk borstvoeding en wilde dit een jaar vol houden (dat is ook gelukt) dus na anderhalve maand adviseerde ze weer aan de anticonceptie te gaan, de keuze was de mini pil of de mirena spiraal.
Ik besloot de spiraal omdat ik al jaren geen pil had geslikt, had daarvoor de prikpil(overgens ook niet een pretje als je nog kindjes wil) Hij werd geplaatst viel me reuze mee, toen 3 maanden constante bruine vloeien maar daarna was het over. Inmiddels had ik last van stemmingswisselinen zo erg dat ik ruzie kreeg met iedereen en me overal aan ergerde me familie wees me op een Postnetale depressie, dit wilde ik niet zien maanden gingen voorbij voor ik naar de huisarts ging. ik werd door verwezen naar een psycholoog, 1 keer geweest en daarna gelijk gestopt, deed alsof ik gek was ... nou echt niet. Terug bij de arts constateerde die een verwaarloosde post depressie... waar ik dus nu 2 jaar medicatie voor slik. Nu ik veel verhalen heb gelezen denk ik dus dat echt niet een depressie is.... en wil ik dus naar de huisarts gaan. hoe moet ik dit gaan brengen? en wat als die me niet serieus neemt? En wat is dan een oplossing? ik wil niet aan gewone pil bang dat ik vergeet, en prikpil wil ik ook echt niet meer wil graag nog een derde kindje! Of ik moet me man nu zo ver krijgen om te proberen voor een 3e... haha had uitgesteld vanwege me depressie....
Wat denken jullie? en zou dit dus goed kunnen dat ik die medicatie voor niks slik?

liefs brenda

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 02-01-2014 12:59

Hoi Brenda,

Misschien kun je tegen de huisarts zeggen dat je weer zwanger wilt worden en de Mirena daarom wilt laten verwijderen? Dan vermijd je een eventuele discussie. En is condooms gebruiken een optie tot je daadwerkelijk weer zwanger wilt worden?

Groetjes,
Mo

Plaats reactie