Ben BOOS op Casa

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
kogelvisje
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 04-01-2014 17:09

Ben BOOS op Casa

Bericht door kogelvisje » 04-01-2014 17:33

Ben zeer kwaad over de opdringerige verkoop mentaliteit van Casa. 5 jaar geleden kreeg m,n dochter op aanraden van Casa een Mirena.
Ongeveer 2 jaar geleden is ze terug gegaan omdat ze erg was aan gekomen, en ik de Mirena betreft haar bijwerkingen niet meer vertrouwde.
Onverricht ter zake is m,n dochter naar huis gekeerd met de mededeling dat het onzin was van haar moeder ( ik dus) betreft de bijwerkingen.
Na 5 jaar het Mirenaspiraaltje te hebben gehad,ging ze terug voor vernieuwing .
Inmiddels is m,n dochter heel veel aangekomen.
Toen ze even later weer buiten stond, bleken ze toch weer de Mirena geplaatst te hebben, en waren al haar zorgen over de bijwerkingen weg gewuift.
Ook had de medewerkster bij het weggaan nog tegen mijn dochter gezegt dat ze mij ( haar moeder ) ook moest zien over te halen om een Mirena spiraaltje te nemen..
Later op de dag heb ik de desbetreffende medewerkster gebeld die het spiraaltje geplaatst had, en deze verzekerde mij dat de gewichtstoename niet aan het spiraaltje lag. (Achteraf zag ik op internet de dit zowat de hoofdzaak van de klachten was. sommige zowat 20 kilo!!! aangekomen) Ook vertelde de vrouw mij dat je met Mirena gerust mocht blijven roken.
( Achteraf vond ik de bijsluiter van Mirena 2011 Waarin duidelijk staat dat je met roken dient te stoppen als je Mirena en ander anticonceptiemiddelen gebruikt met hormonen )
Plus een hoop mensen met psychische klachten, hartklachten, haaruitval etc. PLus tot 6 jaar kans ( nadat het Mirena spiraal verwijderd is) op gezondheidsklachten bij je baby.
60% van de geplaatste Mirenaspiralen worden er binnen 5 jaar weer verwijderd, las ik in een rapport, van wegen de vele bijwerkingen.De weinige hormonen die plaatselijk hun werk doen, volgens het verkooppraatje, blijken geheel niet ,,plaatselijk,, te blijven. Maar dat is toch logisch als je er goed over na denkt, het bloed stroomt door je gehele lichaam, en komt over al.
Wat ik ook vond op het internet, dat het uitstellen of wegblijven van de menstruatie als prettig ervaren wordt, en daarom vaak voor Mirena spiraal kiezen. Wat de meeste mensen niet weten is dat je door het uitstellen van een menstruatie een opeenhoping krijgt van gif en afvalstoffen in je lichaam, die anders in 1 keer afgevoerd zouden worden.
Waarom Mirena-spiraaltjes dan door Casa zo aanbevolen wordt terwijl er koperspiralen (,, Multiload,,)zijn zonder bijwerkingen.
Ga je zelf eerst informeren voordat je een Mirena spiraaltje laat plaatsen, want Caca doet dat klaarblijkelijk niet voor jou, die heeft andere doelen voor ogen.

Lenske
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-03-2014 10:47

Bericht door Lenske » 02-03-2014 11:04

je dochter beslist toch nog altijd zelf of ze een spiraal wil of niet?
Jammer dat ze zo'n hun invloed laten gelden. Niet fijn!
wat is casa eigenlijk? (sorry ben belgisch)

Plaats reactie