Tja..heel vervelend allemaal..BAH!!!

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
JuutJj
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-02-2008 15:22

Tja..heel vervelend allemaal..BAH!!!

Bericht door JuutJj » 12-02-2008 15:30

heej heej,

ik ben nieuw op dit forum en wilde mijn verhaal eigenlijk wel met jullie delen!

ik heb de mirena nu ongeveer 2 jaar en ben er vanaf het begin niet tevreden over geweest!
volgens de gyn kon dat natuurlijk geen kwaad en zou alles vanzelf wel goed komen en bij trekken tot ik nergens last meer van zou hebben! NOU NIET DUS!!
ik ben zo'n 20x heen en weer geweest naar de gyn voor echo's en controles omdat ik last had van "cystes" en krampen in mijn buik en rug (alsof ik ongesteld was) alleen het gekke was..ik was 2 maanden na plaatsing niet meer ongesteld en nu nog steeds niet! Heb toen later de pil ERBIJ gehad zodat ik dan geen last meer zou hebben van cystes!
maar hij vertelde mij er niet bij dat ik zulke heftige bloedingen zou krijgen dat ik er letterlijk een week ziek van werd..
toen ben ik maar weer gestopt met de pil..en had alleen de mirena nog..
toch weer krampen en cystes maar die gingen gelukkig vanzelf weg! 1 niet en het door laten prikken ervan is geen pretje!!

Nu een paar maanden later maar weer een afspraak gemaakt met de gyn omdat ik waarschijnlijk zwanger ben..volgens de test niet..maar heb zo goed als ALLE symptomen ervan..dikkere borsten dikkere kont dikkere buik ochtend misselijkheid, en voor mijn doen ook veeeeel te veel energie en ben veel vrolijker dan normaal! mijn haren vallen een beetje futloos langs mn gezicht en krijg het amper in model..dus mag volgende week dinsdag weer terug naar die domme gyn en hij moet van mij maar gewoon een echo maken en zoiezo het spiraal eruit laten halen!
ben er totaal niet tevreden over! heb er meer negatieve dingen over dan positief..
dus dan maar helaas weer aan de pil.. anders weet ik het ook niet :(

Liefs Judith

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 13-02-2008 11:25

Hoi Juut,

Welkom op het forum :wink:
Wat een ellende zeg, al die cystes en krampen en ziekenhuisbezoeken :( ... En dan de pil er nog bij :shock:

Wat je beschrijft aan zwangerschapssymptomen kunnen heel goed de bijwerkingen van de mirena zijn. Sommige vrouwen krijgen meteen deze klachten al, en anderen opeens na een aantal maanden, een jaar, twee jaar enz.
(En ook veel vrouwen krijgen helemaal geen klachten natuurlijk)
Als de gynaecoloog je goed onderzocht heeft en een zwangerschap heeft uitgesloten, dan zijn het toch allemaal echt de bijwerkingen van de hormonen in de Mirena (opgeblazen buik, opgezette en pijnlijke borsten, misselijkheid, gewichtstoename, veranderingen van haar en huid). Die vrolijkheid klinkt trouwens wel heel goed, hihi, de meesten van ons worden juist depressief en angstig :wink: :!:

Hebben ze echt zo'n cyste doorgeprikt? Bij mij hebben ze er toen 1 operatief verwijderd omdat hij te groot werd :( De arts maakte drie gaatjes in mijn buik en met een laparoscoop hebben ze hem opgezocht en toen met die laparoscoop ook meteen verwijderd) :shock:

Wel lastig om andere geschikte voorbehoedsmiddelen te vinden he. Vooral wanneer je liever geen hormonen meer zou willen slikken. Condooms vindt ook niet iedereen prettig, sterilisatie is vaak nog te definitief... Moeilijk!

Hou je ons op de hoogte? Ik zou heel graag weten hoe je afspraak bij de gynaecoloog komende dinsdag gaat :wink:

Groetjes van

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

JuutJj
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-02-2008 15:22

Bericht door JuutJj » 13-02-2008 15:27

heey claudia,

bedankt!

en ik heb heel veel gelezen op je forum idd over de mirena en de bijwerkingen..maarja de vrolijkheid en ochtendmisselijkheid zit me toch dwars!! dus vandaar toch maar ff naar de gyn!!

en ja ze hebben en gewoon vaginaal doorgeprikt zonder verdoving of iets..viel erna bijna flauw 3x achter elkaar en moest gewoon echt een uur bijkomen! had gelukkig wel pijnstillers gekregen van de assistente!!

maar ik zal jullie zeker op de hoogte houden!!
ben vandaag trouwens erg moe :?

Groetjess Judith/Juut

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 13-02-2008 20:52

Hallo Juul,

Ik snap dat je je zorgen maakt over het feit dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn maar ik verwacht het eigenlijk niet.

Het is waarschijnlijk dat het bijwerkingen zijn. Je slikt de pil en draagt de Mirena???

Ik zou zeggen geniet van de vrolijkheid en probeer goed in te schatten welke anticonceptie het beste bij je past.

Succes,

Manny

JuutJj
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-02-2008 15:22

Bericht door JuutJj » 18-02-2008 12:47

heey claudia en manny

ik ben nu ineeens ongesteld..na een paar maanden niet geweest te zijn! voelde gisteren ineens buikkrampen opkomen ging naar de wc en ja hoor..feest..! de rest van de dag werden de buikkrampen alleen maar erger..

vandaag valt dat gelukkig wel mee maar nog wel ongesteld én werd helemaal ziek/duizelig zie alles een beetje draaien!

ben wel nog steeds zenuwachtig voor de gyn bleehh!!
de mirena moet er zoiezo uit en ga weer lekker aan de pil..!!!

nou jullie lezen morgen van me!!

Groetjes Judith

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 18-02-2008 20:28

Hey Juul,

Dat is een hele zorg minder, lijkt me...

Ben benieuwd naar je verdere keuzes; doe dat waar jij je het prettigst bij voelt.

Gr,

Manny

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 18-02-2008 21:57

Ik sluit me helemaal aan bij Manny :wink: Was wel een opluchting zeker dat je ongesteld werd? Ik hoop dat je na de Mirena een goede pil zult kunnen vinden, die voor jou weinig bijwerkingen heeft. Het is op zich wel fijn dat je daar ook weer meteen mee kunt stoppen, mocht het je niet bevallen. Er zijn nog wel een aantal andere methodes waarbij je geen hormonen hoeft te slikken, maar ik weet niet of dat voor jou een optie is. Ergens anders op het forum heb ik er een aantal verzameld.
Heel veel succes morgen! :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie