Moe, lusteloos, labiel, zenuwachtig en puisterig

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
ADD1965
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-02-2014 11:27

Moe, lusteloos, labiel, zenuwachtig en puisterig

Bericht door ADD1965 » 06-02-2014 11:58

In november 2013 heb ik mijn huisarts bezocht omdat ik vermoedde dat ik in de overgang zat/zit. Een van de klachten was vaker menstrueren en overmatig bloedverlies. Zo erg, dat ik de huisarts vertelde "dat ik een bloedtransfusie nabij was". Nadat ze me had laten prikken op enkele zaken, was de bloedtransfusie van de baan, want m'n hb was 8,1 (?). Ze kwam toen met het voorstel de Mirena te plaatsen om het bloeden tegen te gaan. In eerste instantie was ik hierop tegen omdat ik geen hormonen in mijn lichaam wil. Ik slik al genoeg medicijnen (Seroxat en Ritalin) en hormonen hoefden er wat mij betreft niet ook nog eens bij. Nu ben ik nogal wispelturig, dus een week later stond ik weer op de stoep bij de huisarts met de mededeling dat het toch maar moest gebeuren. Ik had wat navraag gedaan en een collega en een andere vriendin waren vol lof over de Mirena. Daarbij dacht ik dat de hormonen misschien een positieve invloed zouden hebben op mijn psyche.
De huisarts was wel enigszings verbaasd over mijn plotselinge ommekeer maar ging toch over tot plaatsing. De plaatsing zelf verliep overigens van een leien dakje. Ik heb het zelfs nog gevierd door na afloop taart te halen bij de bakker.
We zijn nu tweeënhalf maand verder en ik heb inmiddels een afspraak staan bij de huisarts om de Mirena te laten verwijderen. Ze zal wel weer verbaasd zijn over mijn wispelturigheid en me wellicht proberen te overtuigen de Mirena te laten zitten, maar mijn besluit staat vast. Jullie forum heeft dit besluit alleen maar kracht bijgezet.
sIk zit momenteel ziek thuis. Ik ben op van de zenuwen, moe, lusteloos en moet vaak huilen om niets, terwijl ik normaliter bijna nooit huil. Daarbij heb ik ook nog last van puistjes..

Plaats reactie