Klachten echt van mirena?

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Rosa CF
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-06-2014 12:29

Klachten echt van mirena?

Bericht door Rosa CF » 03-06-2014 12:41

Ik was eigenlijk heel tevreden met mijn lichaam toen ik stopte met de pil. Ik heb jarenlang last gehad van de hormonen en was vaak misselijk. (ben hier pas naar een aantal jaren achter gekomen aangezien ik de klachten niet toeschreef aan de pil). Ik dacht dat een spiraaltje een hele goede oplossing was en ook de huisarts was hier positief over. Zo gezegd zo gedaan, ben ik naar de huisarts gegaan en heeft deze een mirena spiraaltje geplaatst. Ik werd nog wel wat ongesteld maar de huisarts had gezegd dat dit kon gebeuren.. Na een aantal maanden kwam ik wat aan. Doordat ik meer krachttraining ben gaan doen, dacht ik dat het daardoor kwam. Ik ben naar mijn sport dietiste gegaan om metingen te doen. Mijn vetpercentage was inderdaad verhoogd en mijn spieren waren heel weinig omhoog gegaan. Ik ben wat anders gaan eten en op een iets andere intensiteit gaan trainen (net als de maanden daarvoor). Toch bleef ik voor mijn gevoel aankomen, kleding werd te klein. Het was eigenlijk een raadsel. Verder had ik veel last van puistjes op mijn gezicht en op mijn rug en borst en had ik enorme last van uitslag op mijn hoofd. Dit had ik vroeger al wel tijdens stress momenten, maar nog nooit zo erg als deze periode. Verder kon ik om niets gaan huilen en was ik prikkelbaar, ik had vaak last van een opgeblazen buik en voelde mezelf uitgeput. Toen ben ik gaan zoeken naar mogelijke oorzaken en las allerlei verhalen op dit forum. Ik heb nooit de link gelegd naar het spiraaltje omdat ik dacht dat de hormonen in de baarmoeder zouden blijven. Ik heb besloten om te kijken hoe ik mezelf voel zonder spiraaltje en heb het gister laten verwijderen. Mijn partner gelooft niet dat mijn klachten komen door het spiraaltje, maar ik ben zelf heel benieuwd hoe het de komende tijd zal zijn. Ik wil geen hormonen meer in mijn lichaam, dus kies ik er voor om condoom te gebruiken. De verschillende verhalen hebben mij wel geholpen en ondersteund!! :D

Plaats reactie