Mirena eerst top, nu nieuwe en flop

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Aimee
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-06-2014 16:38

Mirena eerst top, nu nieuwe en flop

Bericht door Aimee » 17-06-2014 16:44

Voor alles is een eerste keer, dus nu ook dit forum. Ik ben opzoek naar antwoorden. Ik heb 5 jaar lang erg veel plezier van de mirena gehad. Deze is een maand geleden verwijdert en vervangen voor een nieuwe. Sinds die tijd ben ik een andere ik geworden, hoofdpijn, vermoeidheid [heb ADHD dus best bijzonder], moeite met zien en wisselende stemmingen, waarbij somberheid een nieuwe stemming in mijn leven is. Het is me inmiddels wel duidelijk dat dit met de Mirena te maken heeft. Echter weet ik ook hoe goed het me bevallen is de vorige keer. Nu vraag ik me af of er meerdere dames zijn die dit herkennen. En zoja, hoe lang moet ik de tijd nemen om het lichaam aan deze [blijkbaar] volle dosis hormonen te laten wennen? Ik lees 6 maanden ergens op dit forum, maar dat is in deze situatie niet haalbaar voor mij.

Groetjes,
Aimee

ciska71
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-05-2014 12:10

Bericht door ciska71 » 19-06-2014 06:51

Hoi aimee,
Ik had ook last van vermoeidheid en zichtproblemen. Dit staat ook dat het kan voorkomen in de bijsluiter. Zie elders op dit forum.
De mirena is er bij mij dik een maand uit. Vermoeid ben ik niet meer zo erg. Helaas heb ik nog wel last van m´n ogen.
Omdat je er kennelijk zo sterk op reageert zou ik em er toch uit laten halen. Misschien dat je het nog een maand of zo aan kan kijken ?
Groetjes, ciska

Plaats reactie