Mirena klachten

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Roos79
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-07-2014 10:56

Mirena klachten

Bericht door Roos79 » 01-07-2014 11:09

Ik heb in mei 2013 de Mirena spiraal laten plaatsen. Vrijwel snel kreeg ik al last van stemmingswisselingen en depressies.
Ook nam mijn gewicht toe en hield vocht vast.

Nu, meer dan een jaar later, heb ik inmiddels 2 pogingen gehad om de spiraal eruit te laten halen. Eerst bij de huisarts, maar ze kon de touwtjes niet vinden. Gisteren in het ziekenhuis hetzelfde verhaal. Nu moet ik over 3 weken terug komen en gaan ze een hysteroscopie uitvoeren om het alsnog uit mijn baarmoeder te laten verwijderen.
Inmiddels weeg ik 90 kg met een lengte van 174cm, terwijl ik altijd rond de 68/70kg woog. Hou ontzettend veel vochtvast en heb veel last van mijn buik en maag, die aardig opgezwollen zijn. Mijn schoenmaat was altijd 40 en is nu 42. Door de zwelling zitten mijn schoenen te krap.
Lusteloos en moe, dat voel ik me iedere dag. Ben net 2 jaar getrouwd, maar vrijen is er niet bij. Dat zou toch anders moeten zijn.
Ik volg een dieet via de dietiste, ik sport 3 keer per week, maar zie mezelf alleen maar groeien.
Voel me depressief en mijn stemming wisselt met de minuut.
Voor mijn man en dochter van 20 maanden is het niet leuk, maar ik voel mij machteloos op het moment. Gelukkig is mijn man begripvol, tot op een bepaalde hoogte natuurlijk, en helpt me waar hij kan. We lezen er veel over, maar krijg niet echt het idee dat zowel dokter als gynaecoloog mijn 'vage klachten' zoals men dit noemt, serieus nemen.
Ben ook bang voor de hysteroscopie, of het zeer gaat doen, of de spiraal wellicht schade heeft veroorzaakt, etc.

Marjootje
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-07-2014 19:52

Bericht door Marjootje » 03-07-2014 05:14

Hoi roos,
Ik ben gisteren heen geweest na 2,5 jaar hetzelfde klachten en ellende als jij, bij mij ging het er wel uit, beter als de vorige mirena.
Ik had het gevoel gisteren toen hij er uit ging dat je een ventiel open draaide, en de band leeg liep. wat een opluchting. Heb vannacht geslapen als een os, en heb het gevoel dat vandaag de eerste dag van de rest van mijn leven is. Ik hoop voor jou dat hij er snel en pijnloos uit gaat en dat je je ook een stuk beter gaat voelen. Laat de komende weken even weten hoe je je voelt, ben er benieuwd naar...heel veel sterkte en succes...

Visje
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-07-2014 18:10

Bericht door Visje » 11-07-2014 18:11

Ik ben ook erg benieuwd naar het verschil in gevoel voor en na het verwijderen...
Ik heb er nu 2,5 maand een en ik twijfel sterk

mirena spiraal21
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-07-2014 11:29

Bericht door mirena spiraal21 » 28-07-2014 15:39

hooii allemaal, 2 jaar geleden heb ik een mirena spiraal laten plaatsen en heb daar nooit last van gehad ' ideaal dus ' maar de laatste paar weken/ maanden heb ik heel erg last van me onder buik en Plas is overdreven veel en heb ik veel last van afscheiding (erger dan normaal). ze dachten dat ik een blaasontsteking had maar dat bleek het niet te zijn, toen dachten ze dat ik een schimmelinfectie had.. ik dat was het niet.. na allerlei soort en testen en onder zoeken gedaan te laten hebben weten ze nog niet wat ik heb en waar mijn klachten vandaan komen. Ik denk dat het door mijn spiraal komt. nu ben ik vannochtend naar de huisarts geweest om hem te laten plaatsen maar ze konden mijn draadjes niet meer zien zitten.. nu moet ik 20 Augustus naar de gynocoloog en gaat hij het er voor me uit halen 'hoop ik'.. heeft iemand hier ook ervaring mee of is er iemand die dit ook mee heeft gemaakt? Ik ben heel erg bang dat het pijn gaat doen omdat ze me draadje ook niet zien zitten... het plaatsen heeft mij ook erg veel pijn gedaan. Ik hoop hier snel reacties op te krijgen.

iedergeval alvast heel erg bedankt.
groetjes

Plaats reactie