Mirena klachten?

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
verena86
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-07-2014 21:05

Mirena klachten?

Bericht door verena86 » 16-07-2014 21:36

Hallo allemaal,

Hier mijn ervaringen wat betreft het spiraal. Een jaar geleden heb de Mirena laten plaatsen nadat ik eerst 5 maanden een koperspiraal heb gehad. Voor het koperspiraal jarenlang de pil geslikt. Ik was hier een beetje klaar mee door o.a. gewichtstoename en wilde geen hormonen in mijn lijf en dacht aan het koperspiraal. Hier kreeg ik zulke heftige buikkrampen van dat ik nauwelijks nog kon lopen van de pijn. Ongesteldheid hield ook 3 weken aan. Vervolgens een Mirena spiraal laten plaatsen, toch maar hormonen, maar mij werd beweerd dat dit veel minder is dan de pil.
In het begin ook geen klachten gehad, maar de laatste maanden krijg ik steeds meer vage klachten zoals zweten, vooral in een groep mensen erg onzeker voelen, angstig voor allerlei dingen, hartkloppingen, een gloeiend gezicht/wangen (ik weet niet of iemand hier ook last van heeft)?? Een maand geleden ook naar de dokter geweest voor mijn oren, ik hoorde steeds een soort geklik in mijn oren en jeuk en bleek dus dat ik gehoorgangonsteking had, terwijl ik echt nooit wat aan mijn oren heb!!! Nouja zo kan ik nog wel een aantal dingen opnoemen, zoals de laatste 2 weken erge buikpijn met vlagen uitstralend naar de benen, maar ik zit er dus sterk aan te denken om het te laten verwijderen. Ik had ook gehoopt op gewichtsafname, dacht namelijk dat dat aan de pil lag, maar daar merk ik ook niks van terwijl ik toch op mijn eetpatroon let.
Behalve de lichamelijke klachten spelen ook psychische klachten een rol zoals snel druk maken om bepaalde dingen, ineens erg boos worden op mijn vriend en na 5 minuten denken was dit wel nodig?, negatieve/depressieve gedachten, lusteloos.

Nu vraag ik mij af of jullie dit herkennen en wat jullie ervan vinden? Dan toch maar weer terug naar de pil, ik ben 27 jaar en heb een vriend, maar we willen op dit moment nog geen kinderen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Plaats reactie