Hoi

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Yisere
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-12-2014 12:54

Hoi

Bericht door Yisere » 20-12-2014 13:02

Na een paar maanden "gedoe" met de pil heb ik gisteren voor het eerst een Mirena laten plaatsen door de gyn. De reden dat ik hiervoor naar het ziekenhuis moest is omdat ik in het verleden een vleesboompje heb gehad. Deze is toen ontdekt tijdens een zwangerschap. Voordat de Mirena geplaatst zou worden moest er volgens de huisarts eerst een echo gemaakt worden, vandaar de verwijzing. De echo is gemaakt en ondanks dat het niet veel is blijkt er toch een vleesboompje (of het begin ervan) in mijn bm te zitten. Dit kon volgens de gyn mijn klachten, korte menstruatie met weinig bloedverlies, tot heftige bloedingen en tussendoor vage buikpijn klachten, verklaren en hij gaf ook aan dat de Mirena in mijn geval een goed alternatief is voor de pil omdat het ervoor zorgt dat de vleesboompjes niet verder groeien. Het plaatsen was absoluut geen pretje, ik vond het veel pijnlijker dan ik verwacht had. En ook erna voelde ik me behoorlijk licht in mijn hoofd en na zo'n 20 minuten begonnen de krampen. Inmiddels zijn we ruim een dag verder. Op dit moment vloei ik niet meer, maar heb ik wel behoorlijk wat last van kramp en pijn in mijn rug. De gyn vertelde me dat ik mijn lichaam even de kans moet geven om aan de Mirena te wennen, dus ik neem het voor zover dat lukt voor lief. Hopelijk voel ik me snel weer goed en heb ik vijf jaar geen omkijken meer naar anticonceptie.

Plaats reactie