Na zes weken wil ik Mirena eruit!

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
daantje84
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-03-2015 13:31

Na zes weken wil ik Mirena eruit!

Bericht door daantje84 » 08-03-2015 13:40

Hoi Allemaal,

Wat fijn om dit forum tegen te zijn gekomen. Na het lezen van de bijsluiter en contact met de dokter zouden mijn klachten niet liggen aan het spiraaltje. Nu lees ik hier precies de dingen waar ik zelf last van heb, sinds ik het spiraaltje heb.

-vermoeidheid;
-duizelig;
-misselijk;
-constant beetje bloedverlies;
-pijnlijke borsten;
-zweetaanvallen of het juist niet warm kunnen krijgen;
-depressieve gevoelens;
-buik- en rugpijn;
-en vooral nul energie!

Mijn jongste zoontje is nu 1 en ik dacht: mooi een spiraaltje. Nou ik voel me gewoon weer zwanger (en toen voelde ik me niet prettig).
Ik ben bang dat de dokter zegt dat ik het nog even moet aan kijken (drie maanden). Maar ik moet me gewoon ziek melden op mijn werk omdat ik geen energie meer heb en zo duizelig ben. Nu ik jullie verhalen gelezen heb, bel ik morgenochtend meteen op met de boodschap dat ik hem wil laten verwijderen. Ergens vind ik het nog zonde van het geld, maar mijn gezondheid is me natuurlijk veel meer waard.
Ik had het spiraaltje genomen omdat ik, sinds twee zwangerschappen en bevallingen opeens veel heftiger ongesteld was, met veel bloedverlies, hoofdpijn en vermoeidheid. Maar goed, dat is dan één keer per maand en nu heb ik dat gevoel aan één stuk door. Ik ga maar voor puur natuur en het gebruik van condooms...

Ik laat nog wel weten hoe het verlopen is.
Iedereen veel succes!!

Groeten Daantje

daantje84
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-03-2015 13:31

Mirena is eruit

Bericht door daantje84 » 13-03-2015 10:56

Hoi Allemaal,

De mirena is er nu 4 dagen uit. Ik voel me meteen al een stuk beter: minder moe en geen buikkrampen meer. Ook de rugpijn is weggetrokken en minder duizelig.
Ik voel me nog niet helemaal weer 100% fit, maar met de dag komt dat wel merk ik.
De dokter probeerde me nog te overtuigen om het te laten zitten en te kijken of het geen blaasontsteking was. Gelukkig heb ik doorgezet en is hij eruit. Ook al zou het allemaal psychisch zijn (waar ik niet vanuit ga), dan nog ben ik blij dat het eruit is.

Ik wilde nog zeggen dat ik vanwege duizelingen enz. ook nog bloed had laten checken op bloedarmoede en schildklierafwijkingen, maar dat was allemaal goed!

Ik heb na de verwijdering wel veel bloedverlies gehad. De verwijdering zelf deed helemaal geen pijn. Nu heb ik ook af en toe een enorme hoofdpijn die de kop op steekt en een lage weerstand. Hopelijk trekt dit snel weg.

Plaats reactie