Ik werd letterlijk gek!

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
gabeetj
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-05-2015 15:53

Ik werd letterlijk gek!

Bericht door gabeetj » 28-05-2015 16:27

Dag dames,

Juli 2014 had ik mijn spiraal laten plaatsen, met goede moed ging ik er weer tegen aan. De reden hiervoor was dat ik mijn ongesteldheid zat was en deze even de rug wilde toekeren.
Daarvoor aan de diane 35 gezeten, maar moest gestopt worden vanwege de 'gevaarlijke' bijwerkingen. Helaas kreeg ik zelfs door mijn pil heen bloedingen. ik was toen trouwens 24 jaar oud, nu 25 ;)

De eerste maand ging het prima, binnen 2 dagen werd ik al niet meer ongesteld en verder geen lichamelijke klachten.
Na de eerste maand begon ik iets te merken, iets geks.. ik was erg bezig met mezelf in hoofd, zag overal doemscenarios en was tegen mezelf aan het kletsen.
Ik dacht toen dat het te maken had met stress, gewoon iets tijdelijks (ik ben verder helemaal gezond) en heb er niet meer aandacht aan besteed.
Helaas in de daarop volgende maanden werd dit steeds erger, van manisch ( helemaal in de gloria) tot depressief en dit was zo afwisselend dat ik er dood moe van werd.
Ik liet dit dan ook aan niemand merken, voor de buitenwereld was er niks aan de hand en leefde ik gewoon het dagelijks leven. Maar van binnen ging ik kapot.
Ik kreeg overal paniekaanvallen en vooral veel angst. Angst voor autorijden, veel mensen bij elkaar(uitgaan/festivals). ( dit is zo moeilijk om te beschrijven).
Het opstaan en wakker worden was een drama, ik lag al om 5 uur wakker (7.u wekker) huilend, bang zijn wat de dag zou brengen en of ik deze wel zou overleven om me eenmaal bij elkaar geraapt te hebben en aan het werk te gaan. Wat dan wel weer prima was en ik het hartstikke leuk vond ( manisch) ik probeerde zoveel mogelijk uit te voeren, maar eenmaal op weg naar huis bekroop me het angstgevoel weer. Helaas door een situatie ben ik uit huis gegaan en dit kwam mijn geestelijke gesteldheid dan niet ten goede.

Via een telefonische afspraak bij de huisarts, werd er gezegd dat dit niet aan de spiraal kon liggen en dat ik het maar even moest laten rusten ( zoveel stress doet wat met je)
Maar toch in me achterhoofd zei iets dat dit toch wel met me spiraal te maken had.
Toen ik op een gegeven moment in de auto zat naar me werk en ik dan ook bijna letterlijk me stuur om wilde gooien ( op een 80 km weg) zo de sloot in omdat ik er helemaal klaar mee was
Dacht ik, dit kan niet langer en ben ik gaan zoeken op internet over de mirena en deze bijwerkingen. Helaas ik heb liters zitten janken omdat ik het gewoon niets kon vinden hierover en dit was al in januari 2015. Ik dacht echt dat ik zou eindigen in psychiatrische inrichting met allemaal gekke mensen en waar ik precies zou tussen passen.

Er kon maar 1 reden zijn waarom ik zo was geworden binnen die korte tijdsperiode (6 maanden), de spiraal.
In februari heb ik hem dan uiteindelijk laten verwijderen, met tegenzin van me huisarts. Het was me laatste redmiddel om niet door te draaien.
Nu is hij er bijna 3 maanden uit en na de eerste weken kwam er weer een beetje rust in me hoofd.
Ik schaamde me hiervoor en heb het dan ook aan niemand verteld. Daarom doe ik me verhaal nu hier.
Helaas ben ik mentaal nog steeds niet helemaal de oude en blijf ik last houden van me angsten die ik dankzij die K*T spiraal heb gekregen.


Ik hoop dat iemand hier ook ervaringen mee heeft, want ik heb het gevoel dat niemand me snapt :(
Ik was een opgewekte 24 jarige vol levenslust en ben nu een 25 jarige die overal angst voor heeft. ( huil Huil)

Ikke68
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-05-2017 11:04

Bericht door Ikke68 » 21-05-2017 13:38

Hi,

Het is al weer een tijdje geleden dat je iets hebt gepost. Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat?

Groetjes!
Keep the faith

Plaats reactie