Stemming 2 weken op twee weken af

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Sje
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-07-2015 13:30

Stemming 2 weken op twee weken af

Bericht door Sje » 14-07-2015 14:18

Ha allen,

Na de geboorte van mijn tweeling heb ik een Mirena spiraal laten zetten en na 5 jaar een tweede, deze moet er inmiddels alweer bijna uit.
Naar aanleiding van een korte zoektocht op internet heb ik voor komende donderdag een afspraak bij de huisarts om mijn stemmingsklachten neer te leggen en mogelijk meteen de Mirena te laten verwijderen. Dit als probeersel, aangezien ik eigenlijk zeer tevreden ben over de Mirena wat betreft anti-conceptie, het bijna wegblijven van een menstruatie en geen lichamelijke klachten heb.... maar... Ik heb een hele duidelijke stemmingswisseling: vanaf mijn menstruatie ben ik twee weken vrolijk en is mijn libido goed, maar de twee weken erna ben ik somber en heb een libido van 0. Naar mijn idee duidelijk iets hormonaals, wat in de loop der jaren lijkt te verergeren. Eerder was ik wel enkele dagen chagerijnig voor mijn menstruatie, maar nu is het een algehele somberheid, wat ik niet kan omzetten. Omdat het zo duidelijk elke cyclus weer is, kan ik niets anders als oorzaak bedenken dan hormonen. Het proberen zonder Mirena lijkt me dan ook een optie....maar wat dan?

Mochten jullie goede alternatieven hebben, dan lees ik het graag! Misschien staat er al een goede optie tussen de eerdere onderwerpen. Ik lees vanaf nu mee!

Groetjes Sje :D

fieke78
Ervaren Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11-06-2015 10:30

Bericht door fieke78 » 19-07-2015 10:27

hoe verliep het gesprek met de arts ?

Plaats reactie