Overstap van de pil op de mirena, help acne!

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
JKB
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-08-2015 21:34

Overstap van de pil op de mirena, help acne!

Bericht door JKB » 07-08-2015 21:41

Hoi ik ben Annemieke, 26 jaar.
Vanaf mijn pubertijd ben ik al aan de pil, niet voor anticonceptie maar voor de klacht: puistjes.

December 2014 heb ik de overstap gemaakt van de pil naar de mirena, in de hoop ik geen puistjes meer zou hebben. Deze leeftijd nu toch wel voorbij ben.
Ik amper bij het stoppen de pil ook last van puistjes had.

Sinds 2 maanden heb ik overmatig last van acne op mijn gezicht. Hiervoor ben ik naar de huisarts geweest en heb ik een zalfje meegekregen. Ik geloof niet dat dit gaat werken. Ook ben ik ondertussen naar de laserkliniek geweest voor een adviesgesprek, buiten de huid goed verzorgen gaf de huidtherapeut aan dat vrouwen met de mirena spiraal toch vaak wel weer wat last krijgen van acne (overigens niet wetenschappelijk bewezen) en eigenlijk het advies om de spiraal te laten verwijderen.

Ik zit hier dan ook zeer zeker mee in gedachten, ik ben wel benieuwd wie er nog meer last heeft van acne na het plaatsen van het spiraal?
Werd na het verwijderen de huid weer beter?

Voor de rest bevalt de spiraal mij goed, alleen puistjes maken mij ontzettend onzeker!

Jannss
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-08-2015 11:35

Bericht door Jannss » 08-08-2015 12:25

Ik had voor de plaatsing van mijn spiraal zelden puistjes, en als ik ze kreeg waren ze klein en wanneer ik ongesteld moest worden. Sinds de plaatsing van mijn spiraal kreeg ik vaker en grotere puistjes. Door goede gezichtsverzorging heb ik de puistjes ook aanzienlijk kunnen verminderen, maar helemaal weg gaat het niet. Ik wil mijn spiraaltje komende week laten verwijderen en hoop van harte dat dit ook effect zal hebben op mijn puistjes.

Groetjes Janneke

Jen
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 25-08-2015 08:20

Bericht door Jen » 25-08-2015 08:53

Hoi,
Ik ben 24 jaar en heb begin december 2014 een Mirena spiraaltje laten plaatsen. Hiervoor ben ik 8 jaar aan de pil geweest, met een onderbreking van een jaar (even helemaal niets). Ik had nooit problemen met mijn huid, het was altijd zuiver en egaal.

4 maanden na plaatsing begon de ellende. Ik kreeg een hele vette huid (voorheen normaal tot droge huid), en op mijn wangen en zijkanten van mijn gezicht onzuiverheden, mee-eters, heel veel bultjes, en grote onderhuidse ontstekingen. Vreselijk. Na 4 weken afwachten met huis- tuin- en keukenmiddeltjes, ben ik gaan zoeken op internet, ik had er geen idee van dat dit blijkbaar een veelvoorkomende bijwerking is. Ik heb het spiraaltje direct laten verwijderen, ook al had de huisarts een hele andere mening, en ben terug gegaan naar de pil die ik voor het spiraaltje ook slikte. Inmiddels is het 4 maanden later en mijn huid begint eindelijk rustiger te worden. Het duurde blijkbaar 4 maanden voor ik een onzuivere huid kreeg, maar het duurt blijkbaar ook lang voor het weer hersteld bij mij.

3 weken geleden ben ik voor het eerst slakkengel van de tuinen gaan gebruiken. Ik zie aanzienlijke verbetering van mijn huid. Ik ben ervan overtuigd dat dit heel erg heeft bijgedragen aan het herstel. Ik raad dit dus aan iedereen aan die in een soortgelijke situatie zit. Het is nog niet helemaal zoals mijn huid was voor het spiraaltje, maar ik zie zeker veel verbetering en hoop dat mijn huid binnenkort weer helemaal is zoals het geweest is.

Joanna54
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-09-2016 23:35

Bericht door Joanna54 » 30-09-2016 15:48

Ik kreeg heel snel na het plaatsen veel puistjes... bah!
Ik heb ze vroeger nooit gehad en nu, nu ik bijna 62 ben wel...?!
Ook mijn huidziekte begon weer op te spelen.
Dat komt allemaal door de hormonen!!!
Bij mij is ie er alweer uit!
Ik buig wel... Maar breken...?! NOOIT!

Plaats reactie