Mirena en de overgang

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Conny1960
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-09-2015 21:37

Mirena en de overgang

Bericht door Conny1960 » 21-09-2015 22:24

[/color Conny 55 jaar
In mijn tijd begonnen met het koperspiraaltje (T Spiraal). Met de tijd dat het Mirenaspiraal op de markt kwam daar op overgegaan. Ik had sowieso geen last van een spiraal en deze had ook nog eens het voordeel dat de maandelijkse toestanden uitbleven. 3 weken terug is het spiraal verwijderd omdat ik al zo ver ben in de overgang en het spiraal al veel langer dan de gebruikelijke 5 jaar in mij zat.
Omdat ik sinds 2 dagen behoorlijk menstrueer, en wij toch wat angstig zijn, stel je voor dat ik OmaMoeder ga worden!!!
Heb ik vandaag besloten een nieuwe Mirena te laten plaatsen. Vanavond kreeg mijn man ineens een ingeving!!
Ik ben de laatste jaren in een diepe depressie beland. Wat de oorzaak daarvan ook mag zijn, mantelzorg, baanverlies na een lang conflict, overgang, is nooit echt te achterhalen. Het laatste halfjaar was een medisch drama voor ons beiden wat ook niet mee hielp aan mijn gemoedstoestand. Totdat mijn man vanavond ineens de ingeving kreeg dat de Mirenaspiraal met de hormonen daar ook wel eens invloed op zou kunnen hebben gehad. Want, weten wij beiden, dat ik de laatste weken langzaam aan een leuker mens aan het worden ben.
Dus ik ga verder op zoek naar info voor ik een nieuwe Mirena ga laten plaatsen.
Want wat als wij samen tot de conclusie komen dat ons huwelijk zo vaak op spanning heeft gestaan, wijtend en wijzend naar elkaar en de conclusie gaat komen dat de Mirenaspiraal daar een grote bijdrage in heeft gehad!


mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 04-11-2015 15:34

Hoi Conny,

Misschien is die bloeding nu ook wel een onttrekkingsbloeding (ik weet eigenlijk niet hoe dat zit als je al in de overgang bent), hij is er pas 3 weken uit toch? Indien mogelijk zou ik het toch nog even een paar maandjes aankijken en dan beslissen of je nog een nieuwe Mirena wilt. En kijken hoe je je verder voelt in die periode. Want je kunt je er inderdaad gedeprimeerd door gaan voelen, had ik ook.

Groetjes,
Mo

Plaats reactie