Misselijk, duizelig na verwijderen

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
M'loe
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-12-2015 21:15

Misselijk, duizelig na verwijderen

Bericht door M'loe » 09-12-2015 21:48

Dit is de eerste keer dat ik een bericht via een forum plaats dus hopelijk geef ik meteen voldoende informatie, zodat iemand mij kan helpen.

Sinds mijn 16e gebruik ik anticonceptie. De eerste jaren ging dit perfect. Ik slikte de pil Microgynon 30. Gaande de jaren voelde ik me down, vermoeid, oppervlakkig. Daarnaast heb ik een jaar lang maandelijks last gehad van blaasontstekingen en vervolgens door de antibiotica vaginale infecties. Onderzoeken bij de uroloog brachten geen oplossing en de uroloog vertelde dat er vrouwen zijn die last houden van terugkerende blaasontstekingen en hiermee moeten leven. Ik heb ook vanaf deze leeftijd al een relatie en had op mijn 19/20e geen libido meer. Geprobeerd te praten over deze klachten in betrouwbare kring, maar kreeg te horen dat dit normaal was. Uiteindelijk besloten te stoppen met deze pil. Na een maand voelde ik me zo opgelucht en weer meer mens. Libido terug, weer lol in mijn jonge leven en voelde me als bevrijd. Als klap op de vuurpeil geen blaasontsteking of vaginale infectie meer gehad. Destijds gezworen nooit meer hormonen te gebruiken voor anticonceptie.

Om toch beschermd te zijn tegen zwangerschap de koper spiraal laten plaatsen tot groot ongenoegen van de gyneacoloog. Deze vond het plaatsen van een spiraal bij jonge mensen maar een trend en mijn psychische en lichamelijke klachten kwamen niet door de hormonen. Toch doorgezet en 3 jaar van deze spiraal kunnen genieten. Na 3 jaar is deze er vanzelf uit gekomen. Hij is destijds te laag gezet.

Na 3 jaar hormoonvrij geweest te zijn en mezelf goed gevoeld te hebben toch maar weer een praatje voor een spiraal. De huisarts vertelde mij dat de afgifte van hormoon van de mirena zo minimaal was dat dit niet in mijn systeem zou komen, maar dit beperkt zou blijven tot mijn baarmoeder. Ik als leek ga uit van een deskundige. Inmiddels ben ik 2 jaar verder en heb ik de spiraal vorige week laten verwijderen. Wederom vermoeidheid, stemmingswisselingen, giga emotioneel, verminderd libido en down.

Vorige week is hij er uit gehaald. Wellicht zit het tussen mijn oren omdat ik zo wanhopig was, maar 2 dagen later leek ik al verandering te merken. Vooral stemmingswisselingen leken als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Ik ben er ontzettend blij mee!

Nu zijn er wel een aantal opvallende dingen gebeurd. Sinds de spiraal er uit is heb ik last van een blaasontsteking. Ik slik hiervoor cranberry capsules aangezien dit een beginnende ontsteking is. Hij is zo goed als weg, maar toch net niet helemaal. Hiervoor een e-consult bij de huisarts aangevraagd welke nu nog open staat. Mijn grootste klacht nu is dat ik de hele dag door vlagen van misselijkheid heb. Tijdens mijn werk heb ik de neiging om naar de wc te gaan om alles eruit te gooien. Het is echter ook zo weer voorbij en dan voel ik me kip lekker. Dit houdt nu 3 dagen aan. Ik wil niet direct naar de huisarts rennen, omdat blijkbaar mijn hormoonhuishouding in de war is.

Heeft iemand tips tegen deze misselijkheid/duizeligheid en herkent iemand zich in mijn verhaal?

Plaats reactie