ik weet het even niet meer

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
tassie22
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 26-05-2016 16:06

ik weet het even niet meer

Bericht door tassie22 » 26-05-2016 16:30

Hoi allemaal,

Na al een tijdje met vage klachten rond te lopen, wil ik toch hier mijn verhaal kwijt. Ongeveer 5 jaar geleden heb ik ivm pms klachten, zoals wisselende stremmingen, voor het eerst de mirena laten plaatsen.. Mijn klachten verdwenen. Na 2 jaar merkte ik dat mijn klachten weer toenamen, dus heb ik hem laten vervangen. Na weer 2 jaar hetzelfde verhaal, dus weer laten vervangen. Dit is nu een jaar geleden. Vanaf het begin had ik het idee dat het dit keer niets hielp. Dezelfde pms klachten als voor de mirena. Ik loop nu al een tijdje te twijfelen of ik soms in de overgang ben omdat het zo anders is nu. Maar ik ben pas 42.

Feit is ook dat ik ook een bipolaire stoornis heb, waarvoor ik medicijnen slik. Ik heb ook verschillende psychoses gehad. Al tijden loop ik rond met onrust, angst, nervositeit, dat begint zo op de helft van mijn cyclus en verdwijnt langzaam na mijn menstruatie. Al die tijd heb ik gedacht dat het met mijn ziektebeeld te maken had, totdat ik de bijverschijnselen van de mirena las. De laatste tijd ook last van opgezette enkels, ik begin meer en meer te geloven dat mijn klachten door de mirena komen. Ook heb ik last van overgewicht, wat ik ook weet aan de psychische medicatie.

De mirena laten verwijderen?? Ik weet het niet....ik moet het even laten bezinken. Wat is het alternatief voor mijn pms klachten dan??

CJD
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-07-2016 19:36

Bericht door CJD » 18-07-2016 20:05

Ik heb ook het idee dat de Mirena niet geschikt is als je psychische klachten hebt of in een stressperiode zit. Mijn ervaring is (al is dat natuurlijk niet te bewijzen) dat het die klachten versterkt. Ik vind het trouwens ook vreemd dat je twee keer na twee jaar een nieuwe kreeg, krijg je dan niet te snel een grotere dosis hormonen.

Eind augustus laat ik hem verwijderen, dan gaan we het zien!

Sterkte,
Chantal
Chantal

Plaats reactie