Geen Mirena bij Hidradenitis!

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Joanna54
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-09-2016 23:35

Geen Mirena bij Hidradenitis!

Bericht door Joanna54 » 30-09-2016 15:41

[color= blue] Vrijwel ieder jaar, de menopause al lang voorbij, heb ik last van bloedingen ten gevolge van poliepen.
Ook dit jaar weer. Vorig jaar moest ik geopereerd worden en toen zijn tegelijkertijd, onder volledige narcose, de poliepen verwijderd.
Dit jaar wilde de gynaecoloog het onder een roesje Propofol doen en dan tegelijkertijd de Mirena plaatsen.
Propofol maakt dat je je na afloop niets zou herinneren. Niet dus!
Ik heb tijdens de ingreep heel hard een aantal malen AU AU AU geroepen. En dat weet ik nog heel goed... :roll:
Iedereen, inclusief de anestesist is hier flink van geschrokken.
Maar goed, de poliepen waren eruit, de Mirena erin.
Vrijwel onmiddellijk kreeg ik enorme last van acne in mijn gezicht (als puber had ik nooit puistjes...)
en begon de (het afgelopen jaar rustige) Hidradenitis Suppurativa, een ernstige huidziekte waarbij ontstekingen als een soort veenbrand onderhuids woekeren, weer flink op te spelen.
Ik ben toen maar eens gaan Googlen en belandde op een site waar ik las dat Hidradenitis een contra-indicatie is voor Mirena. Oeps. Daar had mijn gynaecoloog even niet naar gekeken... :roll:
Ik had woensdag een afspraak bij de dermatoloog en vertelde hem over de verergering van mijn klachten. Hij zou direct een mail sturen naar mijn gynaecoloog waar ik gisteren een afspraak mee had.
Zij heeft de Mirena onmiddellijk verwijderd.
Binnen een maand erin en eruit... Bizar!
Wie weet hoe lang het duurt voordat de hormonen mijn lijf weer uit zijn???? [/color]
Ik buig wel... Maar breken...?! NOOIT!

Plaats reactie