mirena sinds 19-10-2016,daarna niet lekker in mijn vel

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
3kids
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-11-2016 11:31

mirena sinds 19-10-2016,daarna niet lekker in mijn vel

Bericht door 3kids » 17-11-2016 12:12

Naar aanleiding van de Radar forum ben ik hier terecht gekomen.
Mijn verhaal
Op 31 dec 2009 werd bij mij de diagnose borstkanker (hormoongevoelige) gesteld.In 2010 chemo's gehad en daarna hormoontherapie voor 5 jaar. Aug 2015 "schoon"verklaard.
De oncoloog vertelde mij dat ik weer kon gaan menstrueren(was toen 40 jaar). Februari 2016 begon ik te vloeien en bleef ik vloeien. Naar de huisarts geweest,meerdere keren,daarna verwijzing naar gyneacoloog. Daar aangekomen,uitstrijkje ed gehad echo enz, bleek mijn baarmoederwand veel te dik. Spoed curretage ondergaan, na 2 weken was het nog steeds onvoldoende schoon. Progresteronkuur gehad en toen leek het goed te zijn,niets was minder waar,begon weer van voor af aan.
Ik was het zat en na meerdere keren gyneacoloog(heb er wel 6 gehad ofzo)werden er meerdere opties gegeven, ik was alles spuugzat en koos voor baarmoederverwijdering.Op 5 okt zou ik geopereerd worden,maar een week van te voren kreeg ik te horen bij een afspraak voor de operatie bij weer een andere gyn dat de operatie niet door zou gaan.Ik helemaal van slag natuurlijk,toen kwam hij met een verklaring wat hij dacht dat er aan de hand zou kunnen zijn. Door de chemo's ben ik vervroegd in de overgang gekomen.Er waren 5 opties om mij van mijn bloeden af te helpen.
1 De anticonceptie pil
2 mirena
3 1x per 3 maanden injectie met antihormoon
4 alsnog baarmoederverwijdering.
5 nova secuur methode

Er werd overleg gepleegd met de oncologen en die hadden 1 optie zowieso weg gedaan nl de anticonceptie pil er bleven dus 4 over. Daar heb ik info over gehad en toen viel nova secuur voor mij af en wilde als het effe kon geen operatie meer.
Ik koos voor de mirena.
op 19 okt is deze geplaatst, daarna kreeg ik na een paar dagen huilbuien,stemmingswisselingen,slecht slapen,hyperventilatie,duizeligheid,vermoeidheid,maagklachten,prikkelbaar enz, Ik ben naar de huisarts geweest en die kon niks vinden in bloed ed,ik zei dat ik het gevoel had tegen en depressie aan te zitten,herkende dingen van 5 jaar geleden,ik kreeg anti depressiva en een verwijsbrief voor maag darm leverarts.Ik ben nog niet begonnen aan de anti depressiva omdat ik eerst alle onderzoeken van de mdl arts wil afwachten om iets ernstigs uit te sluiten. De klachten zijn zo erg dat mijn dagelijks leven belemmerd wordt. Vanochtend weer beroerd en huilen ed en toen heb ik gegoogled op mirena en duizeligheid.Ik kwam bij de radar site terecht en het forum en o wat zie ik een herkenning.Vanochtend dus ziekenhuis gebeld en mijn klachten voorgelegd en dat ik hem er eigenlijk uit wil hebben omdat ik steeds sterker het gevoel heb dat het door de mirena komt. Zij hebben overlegd gepleegd met mijn gyneacoloog maar die zegt dat het onmogelijk is dat het door de mirena komt.
Zelf heb ik besloten om de mirena te laten verwijderen en dan op 1 dec te bespreken welke opties we dan nog hebben, de assistente zei dat ze blij was dat ik nog niet begonnen was met de anti depressiva. Woensdag as gaat de mirena eruit. Ik hoop dat ik me daarna weer beter ga voelen,zo niet,dan is oorzaak mirena uitgesloten en is het wachten op de MDL arts onderzoeken,als dat ook niets oplevert begin ik pas met de antidepressiva eerder niet. Ik ga dan voor de 1x per 3 maanden injecties,die ik tijdens mijn hormoonbehandeling ook gehad heb en totaal geen last van gehad heb toen.
Ik ga in ieder geval de bijsluiter die claudia heeft opgegeven bij het radar forum uitprinten en meenemen 1 december,heb ik tenminste bewijs dat het wel degelijk mogelijk is door de mirena.

Rianneke75
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-01-2017 09:26

Bericht door Rianneke75 » 30-01-2017 10:20

Goedemorgen, Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Ook ik heb eind november de Mirean laten plaatsen en vanwege hartkloppingen en angst/paniek aanvallen en depressieve gevoelens hem vorige week laten verwijderen. Mijn klachten zijn nagenoeg verdwenen. Benieuwd hoe het jou is vergaan.

Plaats reactie