Angst en nog zoveel meer klachten.

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Deetje93
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-10-2017 10:28

Angst en nog zoveel meer klachten.

Bericht door Deetje93 » 24-10-2017 10:46

Hallo allemaal,

September 2016 heb ik voor de eerste keer een mirena laten plaatsen met het verhaal dat hier weinig hormonen in zitten en de hormonen plaatselijk (in de baarmoeder) afgeeft. Sinds die tijd ben ik eigenlijk al (soms extreem) vermoeid. Opzich viel daar nog wel mee te leven maar zou liever meer energie hebben gezien ik 2 jonge kids heb. Pas sinds juli dit jaar kreeg ik uit het niets last van hyperventilatie en angst/paniekaanvallen. September dit jaar heb ik 1,5 week iedere avond zo'n "aanval" gehad, i.c.m. Acute bronchitis (hiervoor nog nooit een ontsteking o.i.d. gehad). Ben in totaal zo'n 5x bij de huisartsenpost geweest met het gevoel dood te gaan, alsof mijn lichaam niet meer dat van mij was. De huisarts die mijn spiraal geplaatst heeft gaf gelijk aan dat het niet door de spiraal kan komen vanwege de weinige hormonen die hierin zitten. En zodoende kom ik nu bij de Praktijkondersteuner GGZ en worden er afspraken gepland bij een psycholoog. Omdat mijn verleden niet altijd rooskleurig is geweest kon ik mij hier enigszins wel in vinden. Maar ik merk dat zelfs met leuke dagen ik de avonden gewoon nog steeds dezelfde klachten heb. Afgelopen 14 oktober ben ik ook ineens weer ongesteld geworden (8 dagen lang). Dus de huisarts gebeld en morgen gaat de spiraal er toch echt uit.



Opsomming van mijn klachten;

Koud of heel warm
Gloed door oren/schouders
Winderigheid/opgeblazen gevoel
Steken lies/vagina
Hoofdpijn
Trillende benen
Doof gevoel oren
Tintelende handen/voeten
Misselijk
Weinig eetlust
Hartkloppingen
Snel koude voeten/handen
'Lamme' spieren en kaken
Rugpijn
Wazig zien
Vermoeidheid
Snel emotioneel
Tijd lang roos gehad
Angstige gevoelens
Paniekerig
Vage pijntjes/steekjes

Deetje93
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-10-2017 10:28

Mirena Eruit

Bericht door Deetje93 » 26-10-2017 11:03

Mirena is er gister uitgehaald. Was vrij snel gebeurd en was eventjes een vervelend gevoel. Nu heb ik de pil (microgynon 30) gekregen, en ben benieuwd of dit wel werkt voor mij. Vannacht ook weer last gehad, ditmaal pijn in mijn rechterborst en schouderblad. Uiteindelijk wel weer in slaap gevallen en weer onwijs vermoeid opgestaan vanmorgen. Mochten de klachten niet verminderen/verdwijnen dan toch overwegen ook met de pil te stoppen.

Iemand ervaring met de pil na mirena?

Plaats reactie