3x is scheepsrecht?

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Cathannetje
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 13-02-2018 12:40

3x is scheepsrecht?

Bericht door Cathannetje » 13-02-2018 13:04

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik aan mijn 3e spiraal binnen 8 jaar bezig. Dat is eigenlijk al een raar iets... Want ik zou er geen 3 nodig hebben binnen 8 jaar.

Momenteel twijfel ik enorm of ik nu wel of niet moet laten verwijderen.

Tijdens mijn eerste spiraal ging het allemaal prima. Wel de eerste maanden (veel langer dan 3 maanden) hevig bloedverlies gehad.
Na 2.5 jaar begon ik pijn te krijgen in mijn liezen, onderbuik. Na echo's bleek het om cystes in de eierstokken te gaan. Daarom uiteindelijk de Mirena laten verwijderen. De cystes waren meteen verdwenen.
Na heel veel diverse anticonceptiepillen uiteindelijk na een jaar weer besloten opnieuw een Mirena te plaatsen. Dit gaf toch het meeste rust. Want een lichte pil creerde cystes en een te zware gaf enorme misselijkheid. .
Na 2.5 gaf ook deze Miraal klachten: wederom cystes en doorbraakbloedingen. Ipv verwijderen gaf deze gyn. me er de pil bij. Dit ging vervolgens prima.

Afgelopen januari begonnen de klachten van cystes weer op te komen en daarom begin van afgelopen zomer een nieuwe spiraal.

Al die jaren heb ik altijd last gehad van haaruitval, stemmingswisselingen, misselijkheid, zere borsten en slapeloosheid. Dat besef ik achteraf pas eigenlijk.

Omdat een vriendin haar spiraal heeft laten verwijderen en veel opluchting ervaarde, ben ik aan het twijfelen gegaan. De reden waarom ik twijfel: er is geen enkel andere pil geschikt. Daarom is de enige optie nog maar een operatie voor mijn vriend. Of zijn jullie een andere mening toegedaan?

Ik lees het heel erg graag!

Plaats reactie