oproep klachten Mirena

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Krampje
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-03-2008 09:26

oproep klachten Mirena

Bericht door Krampje » 06-03-2008 09:31

Hallo,

Ik ben echt boos op mirena, ze vertellen in de folder niet dat er nogal wat kosten bijkomen: 5 keer gynaecoloog in die 5 jaar minimaal, dit moet je allemaal zelf betalen. Ik ben zelf 2 weken per maand ongesteld sinds ik het ding heb en 2 keer bij de gynaecoloog geweest omdat ik he raar vond. Dat mag je tegenwoordig allemaal zelf betalen, en telt mirena mooi niet mee in de folder. Ook heb ik vremoeidheidsklachten en groei zoals heel veel mensen op het forum.

Hierbij roep ik iedereen haar klachten te mailen naar het tv-programma vara, misschien dat er dan iets gedaan wordt.

Hoeveel mensen zijn er zwanger geraakt met de mirena? Net zo betrouwbaar als sterilisatie staat er in de floder.


mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 06-03-2008 10:10

Ik ben ook nog nooit zo vaak bij de huisarts en de gynaecoloog geweest als tijdens het gebruik van Mirena. En ik heb een jaar bekkenbodemtherapie gehad. Gelukkig werd dit een paar jaar geleden nog allemaal vergoed, het heeft me gelukkig geen extra geld gekost. Wel een hele hoop frustratie en ellende.
Claudia heeft een aantal weken geleden 'Radar' van de Tros gemaild, maar bij mijn weten nog altijd geen reactie ontvangen.

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 06-03-2008 18:31

Hallo,

Ik snap je frustratie.
Wat de kosten betreft. Ik zou dit even navragen bij de zorgverzekeraar.
Het heeft zeker impact op je no-claim, maar als er een medische indicatie is voor de Mirena dan zou dit vergoed moeten worden door de zorgverzekeraar.

Groet,

Manny

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 06-03-2008 20:38

Hoi Krampje,

Welkom op het forum!
Wat enorm vervelend, steeds twee weken per maand ongesteld :( en dan je andere klachten er nog bij....
Mo heeft gelijk, ik heb een paar weken geleden naar Tros Radar geschreven maar hier geen reactie op ontvangen. En zo'n twee weken geleden heb ik ook een bericht naar éénVandaag geschreven, tot op heden ook zonder resultaat. Er zijn natuurlijk nog wel andere actualiteitenprogramma's die zouden kunnen worden getipt. Daar moet ik dan even wat tijd voor nemen, ik zal mij daar binnenkort eens over buigen. Als jullie nog programma's weten die hier misschien iets mee zouden willen doen hoor ik het graag :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

astrid
Ervaren Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-01-2008 20:51

Bericht door astrid » 06-03-2008 22:35

Je kan altijd Peter R de Vries proberen?!.........kijken toch zo'n 6 miljoen mensen naar... :lol:

Of vinger aan de pols??Bestaat dat nog??

Weet nog wel een goeie......traumacentrum..op sbs... :wink:
;-)

Manny
Ervaren Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10-01-2008 13:25

Bericht door Manny » 07-03-2008 09:32

Ik zo het insteken bij de medisch journalisten bij de landelijke dagbladen.....
Zij zitten vaak wel verlegen om onderwerpen..

Als er dan een artikel gepubliceerd is kun je bij de actualiteitenprogramma's hiernaar verwijzen en hun tevens wijzen op buitenlandse docu's.

Ik zou ook bellen en niet mailen.....verwijs ze naar ons forum....

Succes

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 07-03-2008 10:10

astrid schreef:Je kan altijd Peter R de Vries proberen?!.........kijken toch zo'n 6 miljoen mensen naar... :lol:

Of vinger aan de pols??Bestaat dat nog??

Weet nog wel een goeie......traumacentrum..op sbs... :wink:
:lol: Tja bij sommige vrouwen komt het plaatsen van een Mirena wel neer op een misdaad ja :lol: Ik ken trouwens iemand van het Amerikaanse forum die 4 keer naar de spoedopvang is geweest in verband met angstaanvallen :wink:

Manny, dat is een goede tip van die medisch journalisten :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie