geen mirena,wel dezelfde klachten

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Meri
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-03-2008 10:17

geen mirena,wel dezelfde klachten

Bericht door Meri » 18-03-2008 10:24

Hallo ik ben Meri, na veel googlen kwam ik op jullie side terecht. Erg interessant, maar alles gerelateerd aan de mirena. Ik heb nl heel veel van jullie klachten en een enorme depressie, na een grote operatie van darm,blaas en achterwand. Daarbij is toen 1,5 jaar geleden ook nog een eierstok verwijderd. Weet iemand, wat voor "hormonen"of andere werkzame stoffen er in die mirenaspiraal zitten? Ik kreeg nl van de gynacollog ook een hormoonkuur voorgeschreven, maar toen ik de bijsluiter las heb ik de pillen niet genomen.
Groetjes Meri

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 18-03-2008 11:39

Hoi Meri,

Welkom op het forum :wink:
In de Mirena zit een synthetische (=kunstmatig nagemaakte) vorm van progesteron, en deze stof heet levonorgestrel.
De meeste klachten die vrouwen door de Mirena krijgen worden veroorzaakt door een verstoring van de hormoonbalans door de levonorgestrel. Wanneer jij zonder de Mirena te gebruiken toch soortgelijke klachten hebt, zou bij jou de balans ook verstoord kunnen zijn. Met name ook omdat 1 van jouw eierstokken is verwijderd.
Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze hier dan gerust!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

marja
Ervaren Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 18-12-2007 10:31

Bericht door marja » 21-03-2008 12:53

hallo meri,

misschien is het interessant voor je om eens door deze klachtenlijst te kijken of je daar dingen herkent waar jij ook last van hebt.

http://hormonaledisbal.forum2go.nl/klac ... ie-t2.html

als dat zo is kan ik je misschien helpen.
m.v.g.

marja

Plaats reactie