zwanger met Mirena?

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Mirte
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-03-2008 22:27

zwanger met Mirena?

Bericht door Mirte » 24-03-2008 22:30

Ik ben benieuwd naar vrouwen die zwanger zijn geworden tijdens het gebruik van de Mirena.
Ik heb nu 1,5 jaar de Mirena en ben eigenlijk erg tevreden. Sinds een week zijn mijn borsten ineens zeer pijnlijk en ben ik ook misselijk?
Zou ik zwanger kunnen zijn?

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 25-03-2008 08:25

Hoi Mirte, en welkom op het forum :wink:

Het gebeurt zelden dat er iemand met de Mirena zwanger wordt, maar het komt wel voor. Meestal is er dan iets met de Mirena aan de hand, hij is bijvoorbeeld verschoven of uitgedreven, of gaan 'wandelen'.
Ik zou een zwangerschapstest doen. Is hij negatief, dan kunnen jouw klachten bijwerkingen van de hormonen in de Mirena zijn. Die hoef je namelijk niet vanaf het begin al te hebben, maar kunnen er ook geleidelijk aan 'insluipen'.
Is hij positief, ga dan zo snel mogelijk naar een gynaecoloog. Deze kan je dan adviseren over het verdere verloop.

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Anna
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-08-2008 12:36

zwanger met mirena

Bericht door Anna » 01-08-2008 12:56

Hoi Mirte,

Je was benieuwd naar mensen die zwanger zijn geworden ondanks de Mirena. Well, here I am. Ik had de Mirena 4,5 jaar en was altijd gewoon net als altijd ongesteld. Dus wist ik meteen dat er iets niet klopte toen ik niet meer ongesteld werd. Even schrikken, maar mijn vriend en ik wilde het meteen dolgraag houden. Gelukkig, want we zijn ontzettend blij met onze zoon van nu ruim een jaar oud!
Ik heb alleen nu weer een Mirena spiraal en wordt nu helemaal niet meer ongesteld. Dat is natuurlijk fijn, maar ook lastig want voor mij was dat de graadmeter om te weten dat ik niet zwanger ben. Vanmorgen dus maar weer even een test gedaan, deze bleek negatief te zijn. Het vertrouwen is er dus een beetje uit. Maar ik vind het nog steeds het beste (wanneer het natuurlijk werkt) voorbehoedsmiddel wat er bestaat.
Succes! Inmiddels weet je waarschijnlijk of je zwanger bent of niet.
groetjes,
Anna.

Plaats reactie