Sauna en alcohol leveren problemen op

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Nala
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-04-2008 14:52

Sauna en alcohol leveren problemen op

Bericht door Nala » 01-04-2008 15:23

Hoi!

Bij toeval ben ik op dit forum gestuit. Zal me even voorstellen. Ik ben Nala (oke, dat is mijn schuilnaam, maar ik blijf liever anoniem :D ), ben 29 jaar en heb een zoon (juli 2006). De eerste maanden na de geboorte van mijn zoon zijn heel heftig geweest, omdat hij veel huilde en pijn had. Voordat ik zwanger raakte, ben ik jaren aan de pil geweest. Dat ik dit na de zwangerschap niet meer wilde, stond voor mij vast. Ik had altijd wat vage klachten en wilde minder hormonentroep in mijn lijf. Vandaar het besluit om na de geboorte van mijn zoon een Mirena te nemen.

Nadat het spiraaltje geplaatst is, kreeg ik verschillende klachten. Ik heb ze allemaal toegeschreven aan het feit dat ik net moeder was en nog moest ontzwangeren. Wel viel het me op dat andere vrouwen die net een kind hadden gekregen allang ontzwangerd waren...

Mijn klachten:
- moe: moe moe moe en nog eens moe.
- haaruitval: dat je haar uitvalt na een zwangerschap is bekend, maar het duurde bij mij heel erg lang. Ik heb nooit heel dik haar gehad, maar nu is het echt een dun bosje!
- depressieve buien: dit heb ik al wel vaker gehad, maar nooit zo sterk.
- last van alcohol: deze klacht ben ik nog niet tegengekomen op het forum, maar ik zet hem er toch bij. Voor mijn zwangerschap kon ik gezellig af en toe een paar wijntjes drinken. Niets aan de hand. Als ik nu 2 wijntjes heb gehad, kun je me afvoeren. Het zweet breekt me uit, ik ga hyperventileren, krijg hoofdpijn, ben misselijk en soms moet ik overgeven. Van 2 wijntjes!! Gelukkig heb ik niet zo'n sterke behoefte aan alcohol, maar af en toe vind ik het wel lekker. Sinds dit het resultaat is, drink ik niets meer.
- warmte en sauna kan ik niet meer verdragen: ook deze klacht heb ik nog niet eerder gezien hier. Voor mijn zwangerschap kon ik uren in de zon liggen en was een dagje sauna ontspannend. Nu vind ik beide dingen vreselijk. In de zon liggen met gemiddelde temperetuur is geen probleem, maar echt warm weer trek ik niet meer. Mijn laatste saunabezoek is geeindigd met hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid en overgeven. Mijn vriendin heeft me haar huis moeten rijden, want dat ging gewoon niet meer.
-geen zin in sex/vaginale droogheid: Mijn libido is echt naar het nulpunt gedaald. Als ik een keer niet te moe was om sex te hebben, dan werd ik gewoon niet vochtig genoeg om het te doen. Vreselijk frustrerend.
- vieze vaginale afscheiding: heb ik laten onderzoeken door de huisarts, maar er bleken geen infecties te zijn.
- buikpijn: Ik heb 2 keer een zwangerschapstest gedaan omdat ik zulke vreemde buikpijn had. Het voelde alsof ik zwanger was (moet er niet aan denken dat een kindje bij dat vreselijke mirena ding in één ruimte zit).

Dat was het wel zo'n beetje. Ik ben erg benieuwd of er nog meer vrouwen zijn die last hebben van hitte en alcohol. Oh ja, nog wel even handig om te vertellen: Mijn mirena is 2 weken geleden verwijderd, omdat we graag een tweede kindje willen. Met het enorme libido dat ik nu heb, moet dat toch lukken :oops: .

Liefs Nala

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 01-04-2008 23:40

Hoi Nala,

Welkom op het forum :wink:
Heel herkenbaar, jouw klachten! Ik ben blij voor je dat je de Mirena er nu weer uit hebt :wink: Fijn dat je libido in ieder geval al terug is :D Hoe is het met de andere klachten, heb je daar nog last van? Het kan wel een aantal maanden duren voor je lichaam de balans helemaal teruggevonden heeft.

Over de alcohol: de problemen die jij beschrijft heb ik gelukkig niet in die mate gehad, maar ik heb doordat ik borstvoeding gaf ook heel lang niks gedronken. Pas toen ik met de borstvoeding was opgehouden, heb ik voor het eerst weer gedronken, af en toe een biertje en dat ging goed. Op een gegeven moment, namelijk tijdens een etentje met een vriendin, dronk ik twee glazen rode wijn. Ik kreeg dezelfde avond nog flinke hoofdpijn en was duizelig. De volgende dag was ik in diarree en bleef dat een aantal dagen. Drinken doe ik nu ook niet meer, want dat geeft al snel darmproblemen.

Over de hitte: een volmondig JA. Ik kon ten tijde van de Mirena absoluut niet tegen warmte.... sterker nog, ik kreeg wanneer het erg warm was en ik me ook maar eventjes inspande, meteen uitslag over mijn hele lijf, met vreselijke jeuk op mijn hoofd en op mijn benen. De huisarts had er geen verklaring voor. De uitslag trok telkens na een uurtje weer weg (dus had ik maar foto's meegenomen naar het spreekuur :wink: :lol: ) Ik kon ook niks beginnen op een warme dag, was dan echt lamgeslagen.... De uitslag heb ik nog niet weer gehad sinds de Mirena er uit is. Hoe het komende zomer gaat is nog afwachten :wink: Maar ik verwacht wel dat het beter zal gaan, want ik merk bijvoorbeeld bij het doen van het huishouden dat ik het veel beter volhoud en niet meteen op het kookpunt kom :wink: Wat ik ook had: was het buiten fris en liep iedereen met een jas aan, dan had ik het nog steeds warm, en kon geen jas verdragen, had echt een hekel aan te warme kleding. Nu heb ik het af en toe ook weer 'normaal' koud :wink:

Ik hoop dat er nog meer dames zullen reageren over de alcohol en de hitte :wink: Ik ben erg benieuwd!

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

astrid
Ervaren Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-01-2008 20:51

Bericht door astrid » 02-04-2008 09:10

Ik heb vwb de hitte ook last gehad ten tijde van de mirena.Is nu ook veel minder.Inderdaad zo als je zegt claudia ik had dat ook met huishoudelijk werk bv.Zooo dan was ik me een partij aan het puffen van de hitte...

Is het niet zo dat je verhoogde bloeddruk krijgt door de mirena?Dat zou dan dus ook de warmte in je lijf verklaren toch?

gr
Astrid
;-)

Nala
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-04-2008 14:52

Bericht door Nala » 02-04-2008 15:32

Mijn overige klachten zijn niet allemaal even snel over denk ik, maar de afscheiding is weg en buikpijn heb ik ook niet meer gehad. Voor de rest zal de tijd het leren.

De laatste keer dat ik in de sauna was heb ik daar gevraagd of zij dit vaker mee hadden gemaakt. Het verbaasde ze dat ik er voor mijn zwangerschap nooit last van had. Sterker nog, dat ik het toen heerlijk vond om in de hitte te zitten. Ze vonden wel dat ik naar de dokter moest om te laten kijken naar mijn bloeddruk. Dit heb ik nog niet gedaan. Eerst maar even afwachten of het verandert nu de mirena me niet meer in de weg zit (aangezien ik hier las dat de mirena ook een hoge bloeddruk kan veroorzaken)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 07-04-2008 11:23

Hoi Nala,

Hoe gaat het nu met je?
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Jose
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 01-05-2008 11:21

Bericht door Jose » 01-05-2008 14:55

Hoi allemaal,

Ik merk wel dat als ik alcohol drink dat ik vreselijk moe en duizelig word, maar had geen link met mirena gemaakt. Ik dacht dat ik er gewoon niet meer zo goed tegen kon...

Groet Jose

Nala
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-04-2008 14:52

Bericht door Nala » 01-05-2008 22:04

Hoi Claudia,

Ik heb de klachten die ik na de sauna of na het drinken van alcohol niet meer gehad, maar dat komt omdat ik beide niet meer heb gedaan. Ben namelijk 3 weken na het verwijderen van mijn spiraaltje zwanger geraakt (dat mijn libido terug was had ik al verteld he :D :oops: ). Denk dus niet dat ik op dit moment een goeie vergelijking kan maken. Ik weet wel dat er na de geboorte van dit kindje geen spiraaltje meer komt en het liefst ook geen andere hormoontroep meer.

Nala

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 01-05-2008 22:50

Dat is goed nieuws, Nala! Gefeliciteerd met je zwangerschap :D :!:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 02-05-2008 17:24

Op het curezone forum vond ik de volgende post over alcohol en de Mirena:

Mirena/Anxiety/Alcohol

:wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie