te vroeg om eruit te halen?

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Kersten
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-04-2008 13:48

te vroeg om eruit te halen?

Bericht door Kersten » 04-04-2008 13:56


Hallo,

Om maar met de deur in huis te vallen: ik zit vol twijfels.
Mijn gevoel zegt dat ik het M-ding er meteen uit wil laten halen, mijn verstand roept me terug en vraagt
zich af of het er niet te vroeg voor is. Ik heb de Mirena sinds begin november 2007.
Tot nu toe niks dan ellende.. Allereerst heb ik zeker 4 maanden onophoudelijk gebloed, en hevig ook.
Dat is nu gestopt maar ik kan zomaar tussendoor opeens weer gaan vloeien, de ene week wel, de andere week niet
(maar dan wel last van slijm..sorry). Kortom: ik voel me eigenlijk nooit helemaal fris.

Ook zit ik niet lekker in mijn vel en ik ben eens bij mezelf nagegaan sinds wanneer en kom dan tot de
conclusie dat het is zolang ik de Mirena heb. Lusteloos, down, nergens puf voor, hoofdpijnen en totaal geen zin meer
in sex, terwijl dit nooit een probleem was! Soms ook wat buikkrampjes, maar die vind ik niet zo erg te noemen.

De titel spreekt natuurlijk voor zich: ben ik te vroeg als ik het ding wil laten verwijderen?
Kunnen de klachten nog verdwijnen op deze termijn? Wat zijn jullie ervaringen?
toen ik zo enorm bloedde 4 maanden lang, heb ik maar volgehouden en maar tegen mezelf gezegd dat het vanzelf over gaat,
en hoopte op minder menstruatie, maar ik kan er nogsteeds niet van op aan, er is geen pijl op te trekken wanneer er bloedingen
optreden. Ik ben nog geen week helemaal zonder geweest.

Graag jullie mening. Want ik ben er inmiddels helemaal flauw van!
Het liefst ga ik morgen naar de huisarts om 'm weg te laten halen. Een schoon gevoel, niets meer in mijn lijf
en hopelijk mezelf weer een beetje terug!!

Liefs Kersten

astrid
Ervaren Forumlid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-01-2008 20:51

Bericht door astrid » 04-04-2008 15:05

Hoi Kersten

Ik lees net je verhaal .Ik denk dat je er zelf al uit bent joh,Je zegt zelf:

"Het liefst ga ik morgen naar de huisarts om 'm weg te laten halen. Een schoon gevoel, niets meer in mijn lijf"

Ik begrijp dat je wil wachten.Ik heb zelf de mirena 15 maanden gehad en ook steeds gedacht : nog even volhouden.Ik had veel dezelfde klachten als jij.Ik heb dus 15 maanden volgehouden,en toen toch eruit.Achteraf ben ik erg blij dat het eruit is,voel me stukken beter.Maar ja dat is achteraf gepraat.

Je moet voor jezelf de knoop doorhakken,dat kan niemand voor jou doen.Je zegt zelf al dat het allemaal begon toen de mirena geplaatst is.

Ik zou zeggen haal dat onding eruit.De tijd die ervoor gegegeven wordt is 6 maanden volgens de huisarts.De keuze moet je echt zelf maken.

Lees veel op dit forum,misschien maakt het je keuze wat makkelijker!!

succes!!

gr
Astrid
;-)

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 04-04-2008 15:07

Hoi Kersten,

Welkom op het forum :wink:
Je hebt de Mirena nu ruim vijf maanden en daarvan heb je het grootste deel van de tijd gebloed. Dat lijkt me echt bijzonder vervelend... Je zou voor jezelf een limiet kunnen stellen tot wanneer je bereid bent om dit vol te houden. Gezien al je andere klachten echter zou ik dit zeker niet te lang laten duren. Het is goed mogelijk dat deze namelijk niet weggaan of zelfs nog verergeren. Wat dat betreft is het misschien beter om je gevoel te volgen :wink: Maar die beslissing zul je zelf moeten nemen! Laat je ons weten wat je gaat doen?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

conny sittard
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: 11-07-2008 19:42

Re: te vroeg om eruit te halen?

Bericht door conny sittard » 11-07-2008 20:25

Ik heb deze week het spiraaltje laten verwijderen. Heb het spiraaltje slechts 6 weken gehad. Het gevoel van eigenlijk wil ik dit ding niet in mijn lijf speelde bij mij op een gegeven moment ook een rol. Uiteindelijk voel jij wat je voelt en niet de arts. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik me enorm opgelucht voel. Ik hoop voor jouw dat je de juiste beslissing neemt.
Ik ga er altijd van uit dat mijn gevoel me niet bedriegt, en als ik jouw verhaal lees, denk ik dat je in je gevoel weet wat je moet doen nu alleen nog even een afspraak maken met je HA.
Laat a.u.b. eens horen wat je besloten hebt.

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 19-07-2008 13:53

Hoe gaat het nu met je, Kersten?
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie