zetten van Mirena en de pijn daarna

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
eef
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-04-2008 12:06

zetten van Mirena en de pijn daarna

Bericht door eef » 07-04-2008 12:13

vandaag precies een week geleden heb ik de mirena laten plaatsen, WAT EEN PIJN, het was op de tweede dag van mijn menstruatie en ik heb al vier kinderen gekregen dus dacht dat het een makkie was, nou ik vond het bijna net zo pijnlijk als de bevalling, als ik dat had geweten....

nu een week later kan ik bijna niet staan van de kramp en voel ik me heel erg slap, heeft iemand dezelfde ervaring en hoelang bljiven deze klachten

ik heb ook begrepen dat het eruit halen ook behoorlijk pijnlijk kan zijn, dus laat ik hem liever voor altijd zitten :wink:

Hoop van jullie te horen..

Groetjes

suusje2512
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-04-2008 13:32

Bericht door suusje2512 » 07-04-2008 12:42

Ik heb hem er een uurtje geleden eruit laten halen. En geen pijn hoor!

Wat betreft pijn nu na een week, daar durf ik niets over te zeggen, ik heb er nl. weinig last gehad.

Sterkte.
Debbie

eef
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-04-2008 12:06

Bericht door eef » 07-04-2008 14:15

Hoi Debbie,

ik ben ook 35 en na een week ben ik het al zat, ik was ook altijd aan de pil maar dacht na 3 zwangerschappen en vier kinderen (laatste tweeling!!) dacht ik nu is het mooi geweest, mijn Gyn zei dat ik gezien mijn leeftijd :?: beter niet aan de Pil kon gaan, dus vandaar het spiraaltje, las jouw klachten in jou andere berichtje, pfff als dat er ook nog bij kan komen dan moet ik toch even goed gaan nadenken,
deed het zetten bij jou geen pijn?

suusje2512
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-04-2008 13:32

Bericht door suusje2512 » 07-04-2008 15:53

Nou ja, laat ik het zo zeggen, het was geen prettig gevoel. Het prikte behoorlijk. Maar na een dag was de pijn wel weg. En een ibuprofennetje hielp ook wel. (bij mij werkt een paracetamolletje niet)

Meer last heb ik eigenlijk niet gehad.

Groetjes
Debbie

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 07-04-2008 19:18

Hoi Eef,

Welkom op het forum :wink:
Heel vervelend dat het na een week nog steeds zo veel pijn doet. Is na de plaatsing ook gecontroleerd of de Mirena goed zat? In heel zeldzame gevallen komt het voor dat men de spiraal door de wand van de baarmoeder prikt. Dat levert een zeer pijnlijke plaatsing op en ook veel pijn daarna. Kun je de draadjes wel voelen? Als je zo veel pijn blijft houden, dan zou ik voor alle zekerheid een controle-echo aanvragen. Als de Mirena wel goed zit, dan is het waarschijnlijk een reactie van je lichaam, dat de spiraal wil uitdrijven. Het verbaast mij ook dat de plaatsing zo pijnlijk was na al je zwangerschappen. Was de plaatsing kort na de geboorte van je tweeling, of zat er meer tijd tussen? Vlak na een bevalling is de plaatsing meestal vrij gemakkelijk.
Het klopt dat men de pil niet adviseert boven de 35 jaar, in verband met een toegenomen gezondheidsrisico. Maar er zijn natuurlijk wel andere manieren om niet zwanger te raken :wink:
Het verwijderen deed bij mij overigens praktisch geen pijn, voor ik het wist was hij er uit :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

eef
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-04-2008 12:06

Bericht door eef » 07-04-2008 20:04

Hoi Claudia,
nee ze hebben niet gekeken, tenminste niet met een echo ofzo, ze zei dat ik over een week of zes de boel moet laten controleren

Vanmorgen kon ik niet eens meer rechtopstaan, heb vier kids van onder de vier dus een fijne dag had ik niet,
de tweeling is nu bijna 16 maanden dus er zit aardig wat tijd tussen, ik voel me net als na de keizersnede, sjeeesus ik kan wel door de grond zakken van de pijn scheuten, lijken wel weeen...

Hoe was het plaatsen bij jou dan, ook geen pijn? ik wilde echt terplekke doodgaan, klinkt erg dramatisch maar ik heb dat bed echt fijn geknepen, daarna nog een flinke injectie in mijn billen en toen kon ik echt niets meer,
misschien morgen toch maar even de dokter bellen,

nu slapen

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 07-04-2008 22:48

Hoi Eef,

Hopelijk kun je een beetje slapen. Ik zou morgenochtend inderdaad meteen contact opnemen met je arts voor een grondige controle. Dat je zó veel pijn hebt is niet normaal, en je moet gewoon zeker weten of de spiraal wel goed zit. Hou ook in de gaten of je eventueel koorts krijgt, dat kan duiden op een infectie. Dit kun je allemaal niet gebruiken inderdaad met vier zulke jonge kinderen!
Het plaatsen deed bij mij nauwelijks pijn, omdat de baarmoedermond nog ruim was door de bevalling. Na verloop van tijd sluit zich dit weer en dan wordt het weer moeilijker om een spiraal te plaatsen. Vandaar dat men dit het liefste tijdens de menstruatie doet.
Ik wens je heel veel sterkte, en laat je morgen horen hoe het afgelopen is?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

eef
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-04-2008 12:06

Bericht door eef » 08-04-2008 20:34

vanmorgen echo gehad en doorverwezen naar Gyn, alles ok, moet nu aan pijnstillers, heb wel een cyste op mijn rechter eierstok .. nu dat weer

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 08-04-2008 21:09

Eef,

De cyste is een bijwerking van de Mirena, heeft je gyn je dat ook verteld? (ik heb er ook een paar gehad en eentje moest operatief verwijderd worden, want hij werd te groot)
Fijn dat alles verder ok is, maar daar is de pijn natuurlijk nog niet mee weg... Hopelijk helpen je pijnstillers goed. Veel sterkte hoor! Blijf je ons op de hoogte houden van hoe het verder met je gaat?

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

eef
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-04-2008 12:06

Bericht door eef » 09-04-2008 10:33

hoi claudia,

ja ik heb tijdens de zwangerschap ook een cyste gehad, weet eigenlijk niet of dat dezelfde nog is........... :cry:

Ik ben er wel een beetje klaar mee hoor, de pillen werken wel, het zal allemaal wel tijd kosten,

Ik ga even verder op het forum lezen, ben benieuwd of ik iets tegenkom over discussies tussen mannen en vrouwen nadat
de kinderwens over is
:wink:

Plaats reactie