waarom zijn het de vrouwen die alles doen?

Vertel hier je verhaal.
eef
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-04-2008 12:06

waarom zijn het de vrouwen die alles doen?

Bericht door eef » 09-04-2008 10:42

hallo,

ik heb even rondgelezen op de site en na "veel" negatieve verhalen over mirena etc vraag ik me eigenlijk af
hoe het bij jullie thuis is gegaan, (tenzij je de mirena hebt vanwege andere redenen dan anticonceptie)

na drie zwangerschappen, 2004, 2005 en een tweeling in 2006 is onze kinderwens compleet,
ik moet er niet aandenken :lol: nummertje vijf, dus daar kwam de discussie, manlief of vrouwlief

tijdens mijn zwangerschap van de tweeling vroeg de Gyn of ik misschien tijdens de keizersnede meteen gesteriliseerd!! wilde worden, toen zei ik,
nou op dit moment kan ik daar geen antwoord opgeven, ik vond het moeilijk om tijdens het geven van leven aan de twins direct een einde te maken
aan het krijgen van kinderen. Ik vind het dan ook meteen erg definitief..Je weet immers maar nooit wat er gebeurt in je verdere leventje

dus thuis kwam het toch het gesprek boven, of hij een "knoopje" of ik aan de pil, spiraal, manlief wilde er niet aan, dus is het weer mijn lichaam die de dupe is en weer aan de hormonen moet, hebben jullie ook zo een ervaring? Waarom zijn wij degene die alles doen? :lol: sterke geslacht???

SandraP
Ervaren Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 25-03-2008 14:30

Bericht door SandraP » 09-04-2008 10:49

Voor een man is de ingreep toch veel minder ingrijpend voor een vrouw? En bovendien heb jij al je hele leven moeten opdraaien voor alles wat met anticonceptie én conceptie te maken heeft! Misschien is hij gewoon bang over hoe het in zijn werk gaat en dat hij zijn 'mannelijkheid' zal verliezen. Misschien kun je hem eens meenemen naar de huisarts om alle opties te overlopen of hem een goede site doorspelen over sterilisatie? :wink:

suusje2512
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-04-2008 13:32

Bericht door suusje2512 » 09-04-2008 11:18

Nu bij mij de Mirena eruit is, zitten wij ook met dit dilemma.

Ik zeg, ik laat me (na onze tweede, die nog moet gaan komen) wel steriliseren. Maar mijn moeder merkte terecht op, waarom nou jij, laat hem het doen. Voor een man is het een poliklinische ingreep, voor een vrouw een hele operatie.

Maar goed, eerst de tweede en dan zien we wel verder.

groetjes
Debbie

eef
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-04-2008 12:06

Bericht door eef » 09-04-2008 13:12

ja precies, en daarbij dragen wij de kinderen, geven borstvoeding :wink: moeten als we aan de pil zijn er aan denken,
ik las dat een man het bij wijze vanspreke tijdens de lunch (lekker smakelijk) kan laten doen,

ik wil niet definitief afscheid nemen van de mogelijkheid, wie weet gaan we ooit uit elkaar en dan zit ik met de gebakken peren hahaha,

en nu ik sinds een week mirena heb en er tot nu toe alleen maar last van heb, weet ik het ook niet meer, ben er klaar mee MANNEN

suusje2512
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-04-2008 13:32

Bericht door suusje2512 » 09-04-2008 14:37

:lol:

Mannen ........ maar owee als we aan hun lichaam komen..........

:wink:

groetjes
Debbie

eef
Nieuweling
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-04-2008 12:06

Bericht door eef » 09-04-2008 21:13

tja wel de lusten niet de lasten hahaha :roll: volgens mij zouden zij het allang opgegeven hebben als ze in onze schoenen hadden gestaan..

mo
Expert
Berichten: 597
Lid geworden op: 03-01-2008 10:55

Bericht door mo » 10-04-2008 08:29

Ik denk dat het te vanzelfsprekend is geworden dat vrouwen de pil slikken. Mannen staan niet stil bij de nadelen voor de vrouw (en vrouwen zelf eerst ook niet, tot ze duidelijke problemen krijgen). Toen ik na plaatsing van de tweede Mirena heftige klachten kreeg, waaronder een vreselijk slecht humeur, hielp dat toch wel mijn vriend te overtuigen dat een vasectomie een betere oplossing zou zijn (de huisarts vond mij te jong voor sterilisatie, bovendien is het bij mannen een veel kleinere ingreep). Er moest emotioneel wel even een knop bij hem om, dat duurde een paar maanden. Het heeft denk ik toch iets te maken met mannelijkheid en met je opties open houden. In de tussentijd hebben we condooms gebruikt, ik wilde absoluut geen synthetische hormonen meer gebruiken. Ik heb met hem geboft D

suusje2512
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-04-2008 13:32

Bericht door suusje2512 » 10-04-2008 09:42

Inderdaad Mo, je hebt zeker geboft.

En eigenlijk denk ik dat het bij veel mannen juist om die redenen, die jij noemt, een probleem is.
Ach ja.....

We zien wel wat onze toekomst ons brengt. :)

Groetjes
Debbie

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 10-04-2008 19:04

Hoi allemaal,

Goede discussie dit :wink:
Net als Mo heb ik ook geluk... manlief wil zich ook laten steriliseren, en is daarvoor in januari al naar de arts geweest voor onderzoek. Nu bleek, dat het bij hem aanvankelijk niet met een plaatselijke verdoving zou kunnen, want één van zijn testikels is té gevoelig (waarschijnlijk omdat hij vroeger de bof daar heeft gehad).
Bij hem zou het dus onder volledige narcose moeten. De verzekering wil dit echter niet vergoeden. Wél als IK onder volledige narcose ga voor een sterilisatie, want ik ben een vrouw. Kost ze dus net zo veel, maar regels zijn regels....
Ondertussen heeft de arts ons nog gebeld met de mededeling dat het misschien toch nog met een plaatselijke verdoving kan, maar dan in een groter gebied (vanuit de lies). Als we dat willen kunnen we een nieuwe afspraak maken. Dat is inmiddels een paar weken geleden, het blijft er steeds bij.... Toch maar eens doen dan he? :wink:
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

suusje2512
Nieuweling
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-04-2008 13:32

Bericht door suusje2512 » 10-04-2008 19:45

Nou manlief stond net naast me en las het verhaal mee....

Nooit zou hij het laten doen, nooit, nooit.....want dan ben je geen man meer.....

Wat moet je daar nu mee?

Ik zeg tegen hem, ow, dus jij vindt je zwager geen man meer? Zal ik tegen hem zeggen de volgende keer als ik hem zie.... (doe ik niet natuurlijk, maar goed)

groetjes
Debbie

Plaats reactie