even tussendoor...

Hier kun je beschrijven hoe het sinds de verwijdering van de Mirena met je gaat. Post hier al je updates!
cynthia
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-01-2008 09:25

Bericht door cynthia » 07-04-2008 18:35

Hi Claudia,

Ja nou, ik probeer zo gezond mogelijk te eten en drinken!! Met hier en daar af en toe een "zondiging", want we willen ook nog een beetje leuk en gezellig leven he :), haha!!!

Vind het ook heel apart dat we zoveel dezelfde klachten hebben. Als ik zo met anderen vergelijk, zijn wij op dit forum toch wel diegene met de meest overeenkomende symptomen, typisch hoor!

Uiteindelijk ben ik dus van zaterdag t/m woensdag ongesteld geweest :D :D :D ! Niet slecht dacht ik zo!!! Ik heb de laatste dagen wel weer ontzettend veel last van die druk achter mijn oog...maar ja...ik kan natuurlijk geen wonderen verwachten!

Hoe gaat het met jou?

groetjes, Cyn

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 07-04-2008 23:27

Zo, dat heb je goed gedaan :lol: Van zaterdag tot en met woensdag is een goede score op de menstruatieschaal :lol:

Met mij gaat het verder best aardig, af en toe nog wat schommelingen in de stemming. Vanmiddag ben ik voor het eerst bij de acupuncturist geweest, die heeft mijn verhaal aangehoord over de PMS en daarna mijn pols gevoeld en tong bekeken :shock: Vervolgens kreeg ik naaldjes in mijn voorhoofd, op mijn hoofd en in mijn handen en voeten. Die hebben daar ongeveer een kwartier gezeten en toen mochten ze er weer uit. Daarna plaatste hij er nog 1 in elk oor en deed hier een pleistertje op. Die moeten blijven zitten tot zaterdag, en dan mogen ze er uit (tenzij ik er heel veel last van krijg). Hij wilde me eerst weer tot rust brengen zei hij :wink: Volgende week dinsdag mag ik weer komen!
Ja gek he die druk achter je oog. Soms gaat het een poosje goed en dan is het er opeens weer. Ik vraag me af waar nou de bron ligt van die klacht. Ik heb wel regelmatig migraines en die hebben ook altijd invloed op dat oog, daar verlies ik dan tijdelijk ook mijn zicht in totdat de aanval voorbij is (ik zie dan allerlei flikkerende figuren. de eerste keer schrok ik me dood, maar het bleek een migraine 'met aura' te zijn). En die migraines hebben weer met mijn hormonen te maken. Dus al met al is het zo wel te verklaren. Hoe zit dat met jou?


Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

cynthia
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-01-2008 09:25

Bericht door cynthia » 11-04-2008 09:23

Hoi Claudia,

En?? Hoe gaat het nu met je? Heeft de acupuncturist goed werk verricht? Hoe gaat het met de naaldjes in je oren? Merk je al verschil in je gemoedstoestand?

Die schommelingen in je humeur herken ik wel. Daar heb ik ook wel last van :? !! V.w.b. de oogklachten. De neuroloog heeft niks kunnen ontdekken op de MRI-scan wat evt. zou kunnen duiden op het probleem, wat de oogdruk veroorzaakt! Volgens haar zou het dus inderdaad heel goed mogelijk zijn, dat ook dit een hormonen-kwestie is. Ik moet wel zeggen, dat ik nu meer dagen tussendoor heb, waarop de oogdruk minimaal of zelfs helemaal weg is! Voorheen had ik het echt dagelijks en 24/7! Nu heb ik bijv. in een hele week ineens 2 dagen geen last, dusssss......we houden de moed er in en blijven geloven, dat er een moment komt waarop ik denk: "verhip he, heb al 2 weken helemaal geen last van mijn oog gehad"

He meissie, ik wens je alvast een prettig weekend en ik hoop, dat je goed resultaat ondervonden hebt van de acupunctuur!!

groetjes,
Cynthia

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 13-04-2008 13:01

Hoi Cynthia,

Qua gemoedstoestand ben ik wel wat rustiger inderdaad. Maar daarnaast heb ik ook een flinke verkoudheid (met koorts en spierpijn) opgelopen (manlief heeft mij en de jongste besmet). Dus ik ben al twee dagen in de lappenmand :( En daarbij is het ook nog eens in mijn rug geschoten :(
Hopelijk ben ik snel weer beter :lol:
Dat je nu ook dagen hebt zonder oogklachten is vast een goede indicatie dat het aan je hormoonhuishouding ligt. Hopelijk kom je er helemaal vanaf, of tenminste het grootste deel van de tijd :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

cynthia
Ervaren Forumlid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22-01-2008 09:25

Bericht door cynthia » 23-04-2008 14:50

Hoi Claudia,

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik ben nu alweer vanaf afgelopen maandag VOLOP aan het vloeien :D !!! Ik heb zelden ZO'N HEFTIGE menstruatie gehad!!! Het zat er wat mij betreft dik in, al is het dan wel wat vlot op de voorgaande menstruatie (toen waren wij het nagenoeg tegelijkertijd. De laatste dag van die menstruatie was 3 april) maar ik was de hele week al weer aan het snaaien en flink chagrijnig :? !! Zondagavond zag ik het allemaal totaaaaaaaal niet meer zitten! Mijn rechteroog werd zowat uit mijn kas gedrukt (ik ben zelfs rond 20.30 uur naar bed gegaan, puur om mijn oog dicht te kunnen doen en dat op mijn zoon zn verjaardag :cry: ) dussss ik stond er niet gek van te kijken toen maandagmiddag de eerste drupjes verschenen! Ik neem alle terugkerende klachten dan maar op de koop toe, want ik vind het erg fijn ( :roll: ) om ongesteld te zijn, tegenwoordig hahaha!! Hup, weg met die rotzooi! Ik hoop wel, dat de klachten na iedere menstruatie wat in hevigheid af zullen nemen, want het blijft onprettig (uh....sja met name voor de rest van het gezin/familie/vrienden :oops: )

Hoe gaat het met jou?

groetjes,
Cynthia

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 24-04-2008 16:53

Nou de griep is hier gelukkig weer vertrokken :wink: Maar ik voel de menstruatie wel naderen, ben af en toe behoorlijk boos terwijl ik zó graag mijn geduld zou willen kunnen bewaren. En ik heb de hele week last van mijn linkerhand gehad, weer een soort elektrische schokjes er doorheen, en ook 's nachts een paar keer 'dove' handen. Dat had ik met Mirena de hele tijd en nu alleen in de week vóór de menstruatie. Ik heb wel het idee dat de Monnikspeper die ik neem al wat werkt, trouwens. Hopelijk lukt het om daarmee de hormoonbalans binnen een paar maanden te herstellen. Ik gebruikte ook de natuurlijke progesteroncreme, maar dat heb ik maar 1 maand vol gehouden. Ik kreeg er juist méér pijn aan mijn borsten van, het voelde gewoon niet goed. Ik hou het dus maar bij de vitamines en de monnikspeper voorlopig :wink:
Die oogklachten van jou zouden dus heel goed een vorm van hormonale migraine kunnen zijn. Wat jammer dat je daardoor uitgerekend op je zoon's verjaardag zo veel last kreeg :( Zonde hoor! Misschien zou je eens kunnen bijhouden op welke dagen je last van je oog hebt. Het zou me niets verbazen wanneer dat op 'hormonale' momenten is :wink: Wel een korte cyclus deze keer voor jou he. Hopelijk verandert dat nog weer :wink:

Groetjes,

Claudia :D
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Evelien
Ervaren Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-04-2008 14:00

Bericht door Evelien » 24-04-2008 20:28

hallo!

Ik las over Monnikspeper, is dit goed om je hormonale huishouden weer op peil te krijgen?
Waar kun je dit krijgen, Reformzaken?

Groeten Evelien

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 24-04-2008 22:56

Hoi Evelien,

De Monnikspeper (Latijnse naam Vitex Agnus Castus) is inderdaad verkrijgbaar bij verschillende reformzaken. Zelf heb ik de capsules bij De Natuurwinkel gekocht :wink: Eventueel kun je het, als het niet in jouw buurt te verkrijgen is, via het internet bestellen.
De capsules die ik gebruik zijn van Vitotaal:
Vitotaal
Op de site vind je linksonder 'Waar te koop?', waar je op postcode kunt zoeken naar een winkel in de buurt. Monnikspeper wordt al eeuwenlang gebruikt, en heeft een (wetenschappelijk) bewezen regulerende werking op de menstruatie. Daarbij ondersteunt het ook bij klachten die met de menstruatie te maken hebben :wink:

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie