Ben het echt een beetje zat

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Pluisje
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-05-2008 20:27

Ben het echt een beetje zat

Bericht door Pluisje » 15-05-2008 20:40

Ben twee dagen geleden naar de huisarts geweest. Ik heb ongeveer een jaar geleden een Mirene laten plaatsen en in eerste instantie ging alles goed. Weinig ongesteld en geen extra klachten; tot november vorig jaar, ongeveer een half jaar na plaatsing. Het begon met een soort griepje, keelpijn en hoesten. Daarna ongesteld geworden en vrij lang, bijna twee weken!. Maar ja , ik dacht dat dat kwam doordat ik een tijdje niets gehad had. Dit patroon herhaalde zich tot op heden. Verminderde weerstand ongeveer drie dagen voordat ik ongesteld werd, daarna bijna twee weken bloedingen, van heftig in het begin tot lichtjes aan het eind, maar altijd zo erg dat ik in ieder geval niet zonder tampon of maandverband kon lopen. Daarnaast heb ik flink last van stemmingswisselingen. Ik was voorheen aan de pil en ik had daardoor een vrij afgevlakte stemming en weinig to geen zin in sex. Met de spiraal heb ik stemmingen van zeer hyper tot zeer depressief. Ook mijn sexdrive wisseld sterk met daarin ook weer flinke extremen.

De pijn aan de linkerkant van mijn buik en een opgezwollen buik zijn klachten die ik nu herleid naar de spiraal. Mijn huisarts had er nog nooit van gehoord, maar gaat contact opnemen met de gynacoloog.

Ik ben inmiddels wel zover dat ik het zat ben en de spiraal maar ga laten verwijderen. Ben na 1 week niet ongesteld, weer ongesteld geworden. Ben het echt zat. :x

Claudia
Site Admin
Berichten: 859
Lid geworden op: 16-12-2007 20:07

Bericht door Claudia » 16-05-2008 15:03

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er zat van bent, Pluisje. Welkom op het forum trouwens :wink:
Veranderingen in het bloedingspatroon door de Mirena zijn veel voorkomend, maar niets vervelender dan zo lang te blijven bloeden :( En de andere, ook psychische klachten die je noemt zijn ook bepaald niet fijn :(
Ik ben benieuwd wat de gynaecoloog tegen je huisarts zegt. Kijk als je dit wilt ook eventjes onder de "artikelen over Mirena". Daar staan twee interessante onderzoeken in, waarin wordt gemeld dat de Mirena, in tegenstelling tot wat altijd beweerd werd, vrij veel hormoon in je bloedbaan brengt. Ongeveer hetzelfde als twee minipillen per dag.... Door deze hormonen krijgt 21% van de vrouwen bijwerkingen. Zodra de vertaling klaar is, zal deze er ook bij gezet worden. Mocht de gynaecoloog de klachten afdoen als niet door de Mirena veroorzaakt, dan kan het geen kwaad deze onderzoeken onder zijn/haar aandacht te brengen.

Groetjes,

Claudia
Moeder van 4 kinderen, drie keer Mirena (in 2001, 2003 en 2007)

Plaats reactie