ik wil de mirena eruit!

Vertel hier je verhaal.
Plaats reactie
Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

ik wil de mirena eruit!

Bericht door Anneke » 08-07-2008 12:16

Hallo allemaal, na veel rondkijken op internet kwam ik dit forum tegen. Ook ik heb "last"van mijn eens zo geliefde Mirena. Bijna 3 jaar geleden geplaatst, na een periode van veel pijn en bloed daar anderhalf jaar tevreden over geweest. Daarna begonnen geleidelijk aan de problemen: Schouder en nekklachten, stresserig gevoel, druk in het bolletje (alles was me teveel)opstandig zijn, stemmingswisselingen, moe zijn, vocht vasthouden, zeurende pijn in onderbuik en rug, tintelingen in armen en benen, tranende ogen,puistjes enzenzenz....Ik heb dit zelf in eerste instantie afgeschoven op mijn prive-situatie, er speelden een aantal zaken in mijn persoonlijk leven waarvan ik veel stress had. Maar nu de lichamelijke klachten ook de kop op steken ga ik toch zeker denken dat het met Mirena te maken heeft. Ook ben ik sinds Mirena dik 25 kilo afgevallen, dit was wel een positieve bijkomstigheid voor mij omdat ik behoorlijk overgewicht had. Ik wijt dit zelf aan het feit dat ik met Mirena voortdurend stresserig ben en nooit tot rust kan komen. Een ding is zeker, hij gaat eruit! En dan maar verder bedenken wat ik moet: de pil beviel mij ook nooit zo heel goed. Maar zulke klachten als bij Mirena heb ik bij de pil nooit ervaren, dus toch misschien maar weer terug naar de Pil?groetjes Anneke.

Bright
Ervaren Forumlid
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-06-2008 19:51

Bericht door Bright » 08-07-2008 14:05

Hallo Anneke,

Ik ben blij voor je dat je het ook hebt gevonden.
Het is toch niet te geloven,hoeveel vrouwen last hebben van dat ding?!.
Ik zeg altijd maar zo,het zal niet het enige probleem zijn,er zijn natuurlijk wel meer factoren.
Maar het heeft er wel een groot aandeel in.
De dingen die je opnoemt komen hier erg vaak voorbij,dus het is wel duidelijk dat dat geen toeval is.

Ik heb de mirena 16 juni laten verwijderen,en zit nu middenin m'n herstelperiode.
Die ook niet altijd even makkelijk is.
Heb nog hyperventilatie,en angstaanvallen,ook erg emotioneel.
Wij gebruiken momenteel gewoon een condoom,want de pil,heb ik voor de Mirena gebruikt,en daar reageerde ik ook niet goed op.

Ik hoop dat je beslissing de juiste is,en dat jij ook weer snel de oude mag worden.

groetjes van Bright

Anneke
Ervaren Forumlid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-07-2008 11:59

Bericht door Anneke » 08-07-2008 15:03

Hoi Bright, bedankt voor je reactie! Sinds een paar dagen ben ik me gaan verdiepen in de Mirena-kwestie, omdat mijn klachten steeds heftiger worden, vooral lichamelijk: veel buikpijn en een weeerig gevoel alsof ik n kind ga krijgen.. En ik heb dus ontdekt dat ik zeker niet de enige ben! Had ik dit vantevoren geweten, had ik dat ding niet laten plaatsen. Maar goed, das achteraf praten. Ik hoop dat jij je snel weer de oude zult voelen! Groetjes en liefs van Anneke.

Plaats reactie